BMW înregistrează o cerere mai mare decât se aștepta pentru vehiculele sale electrice în Europa, ceea ce ajută la compensarea unui declin al comenzilor în China, cea mai mare piață a sa, a declarat șeful de producție Milan Nedeljkovic.
„Ne așteptam la începutul anului ca comenzile din Europa să scadă, dar evoluția a fost inversă”, a declarat Nedeljkovic vineri, în timpul unui tur al uzinei BMW din Dingolfing, Germania, unde constructorul auto a început producția de serie a sedanului full-electric i5.
Europa a înregistrat în iunie a 11-a lună consecutivă de creștere a vânzărilor de autoturisme, condusă de o creștere de 55% a comenzilor de vehicule electrice, care au depășit vânzările de vehicule diesel pentru prima dată în Uniunea Europeană. În aceeași lună, vânzările globale de automobile au scăzut în China, pe măsură ce redresarea economică a țării s-a poticnit.
Comenzile pentru automobilele noi BMW sunt în prezent în scădere în China, așa cum era de așteptat, a spus Nedeljkovic. Dar cererea din SUA pentru modelele sale este în creștere. În Europa, adoptarea vehiculelor complet electrice a determinat creșterea comenzilor, în timp ce cererea pentru automobilele cu motoare cu combustie a fost stabilă, a adăugat el.
BMW vrea ca mașinile electrice să reprezinte 15% din livrările sale din acest an și se așteaptă ca modelele complet electrice să reprezinte jumătate din totalul vânzărilor cu mult înainte de 2030.
Constructorul auto își sporește gama de vehicule electrice cu i5, o versiune electrică pe baterii a noii generații Seria 5, a opta.
Modelul i5 este al treilea sedan complet electric al mărcii BMW, după nava amiral i7 și i4. BMW oferă, de asemenea, trei SUV-uri complet electrice cu iX1, iX3 și iX.
Motorul i5 de 340 de cai putere poate parcurge 580 km cu o singură încărcare.
Pe viitor, BMW mizează pe faptul că platforma sa de vehicule electrice Neue Klasse, care urmează să sosească în jurul anului 2025, va accelera vânzările. Cu această platformă, producătorul auto își propune să reducă la jumătate costurile bateriilor și să crească autonomia și viteza de încărcare cu 30% față de modelele actuale.
Pentru a contribui la finanțarea trecerii la vehiculele electrice, producătorii de automobile de lux, precum Mercedes, BMW și Audi, încearcă să vândă mai multe dintre cele mai scumpe modele ale lor și să ofere variante pur electrice la prețuri mai mari.
Odată cu reducerile de preț operate de Tesla, presiunile de scădere a prețurilor ar putea crește și pentru ofertele de vehicule electrice ale BMW. Cu toate acestea, Nedeljkovic a declarat că BMW nu intenționează să reducă prețurile pentru vehiculele sale electrice.