BERLIN – Grupul Volkswagen a raportat în 2022 cele mai scăzute vânzări din ultimii zece ani, în condițiile în care blocajele COVID-19 din China și războiul din Ucraina au bulversat lanțurile de aprovizionare, iar redresarea din trimestrul al patrulea riscă să se confrunte cu noi provocări în acest an.
Grupul, ale cărui mărci variază de la VW și Skodas pentru piața de masă la Audi și Bentley premium, a declarat joi într-un comunicat că cererea a scăzut cu 7%, la 8,3 milioane de vehicule anul trecut. Vânzările de mașini complet electrice s-au descurcat însă mai bine, crescând cu 26%. ID4 și ID5 au fost cele mai bine vândute modele electrice.
Bilanțul general al vânzărilor indică faptul că grupul va rămâne pe locul al doilea la nivel mondial pentru al treilea an consecutiv, în urma grupului japonez Toyota, care în noiembrie a produs deja peste 9,5 milioane de mașini.
Vânzările grupului VW au crescut cu 14% în trimestrul al patrulea, dar perspectivele pentru 2023 rămân umbrite de economiile slabe și de lipsa lanțului de aprovizionare, a declarat Hildegard Wortmann, membru al comitetului executiv extins de vânzări.
Audi, Lamborghini și Bentley au rezistat mai bine în 2022 decât marca VW și Skoda, livrările scăzând cu aproximativ 4% la mărcile premium și cu 9% pentru vehiculele de masă.
Câștigătorii și pierzătorii vânzărilor VW Group
Porsche și Bentley raportează creșteri în 2022; Seat și Skoda scaderi
Constructorii auto de lux BMW și Mercedes-Benz au raportat, la începutul acestei săptămâni, o scădere mai mică a vânzărilor decât unii rivali de pe piața de masă, cu scăderi de 5,1% și, respectiv, 1%.
De asemenea, atât vânzările BMW, cât și Mercedes au crescut în trimestrul al patrulea, pe măsură ce lanțurile de aprovizionare s-au îmbunătățit, iar China și-a relaxat politicile COVID-19, deși unele companii au avertizat că numărul tot mai mare de cazuri în rândul personalului din această țară ar putea în continuare să blocheze producția.
Livrările grupului VW au crescut cu 12% în a doua jumătate a anului, dar cifra pentru întregul an a fost afectată de o scădere de peste o cincime în prima jumătate.
Cu toate acestea, și-a menținut poziția de lider european în domeniul vehiculelor electrice și a înregistrat o creștere de 26% a vânzărilor de vehicule electrice la nivel global, stimulată de o creștere de aproape două treimi în China.
Grupul își propune ca vânzările de vehicule complet electrice în 2023 să reprezinte 11 la sută din total, un pas înainte spre obiectivul său din 2030 de a face ca jumătate din vânzări să fie complet electrice.