Mercedes-Maybach nu a dezvăluit marți o mașină nouă, dar noul său program de opțiuni Night Series semnalează, în esență, o adăugire la gama de ultraluxuri a mărcii.
Pachetul de design Night Series permite clienților să își personalizeze vehiculele de lux la un grad mai mare de exclusivitate. Există opțiuni suplimentare pentru exterior și interior, cum ar fi ornamente din crom închis și aur roz, jante cu luciu întunecat, suprafețe tăiate ca niște bijuterii și modele de lemn în formă de spini de hering încorporate în habitaclu.
Există, de asemenea, o animație specială de pornire care va apărea pe interfața computerului vehiculului și o iluminare ambientală cu nuanțe unice în interiorul mașinii.
Tratamentul Night Series este disponibil doar pentru Mercedes-Maybach S-Class 2024, SUV-ul Mercedes-Maybach EQS 2024 și Mercedes-Maybach GLS 2024, toate acestea fiind așteptate să aibă prețuri de pornire de aproximativ 200.000 de dolari.
Un purtător de cuvânt al Mercedes a refuzat să confirme când va începe compania să primească comenzi de la clienți pentru noile opțiuni.
Punerea deoparte a unor stiluri speciale pentru clienții care plătesc mult este o afacere profitabilă.
Rolls-Royce a remarcat adesea profitabilitatea sub-brandului său Black Badge, pe care îl creditează în mare parte pentru creșterea și vânzările record din 2022.
Introduse ca program în 2016, vehiculele Black Badge sunt comercializate ca alter ego-uri mai edgeri ale mașinilor Rolls-Royce obișnuite. În 2022, vehiculele cu tratamentul Black Badge au reprezentat 35% din vânzări în America de Nord și chiar 50% pe unele piețe din alte părți ale lumii, potrivit unui purtător de cuvânt al Rolls-Royce.
În prezent, timpul de așteptare pentru un Rolls-Royce Cullinan Black Badge este de 12 până la 16 luni, spune purtătorul de cuvânt, față de aproximativ șase luni pentru un Cullinan standard.
Rolls-Royce recunoaște, de asemenea, că Black Badge a ajutat la reducerea vârstei medii a clienților săi la puțin peste 40 de ani, deoarece programul este comercializat ca un simbol de statut ultra cool, tânăr și puternic al bogăției invizibile.
„Clienții noștri sunt cei mai tineri din grupul [BMW] – mai tineri, în medie, chiar și decât cei de la Mini”, a declarat directorul general al Rolls-Royce, Torsten Mueller-Oetvoes, pentru Bloomberg la începutul acestui an.
Purtătorul de cuvânt a refuzat să împărtășească vârsta medie a cumpărătorului Mercedes-Maybach, dar a precizat că vârsta medie a unui client Mercedes-AMG este de 53,7 ani, în timp ce vârsta medie a unui client Mercedes-Benz este de 50,5 ani.
De asemenea, purtătorul de cuvânt a refuzat să ofere prețuri pentru vehiculele Night Series, menționând că acestea vor fi diferite în funcție de piață și de opțiunile de personalizare ale clientului. Prin comparație, Rolls-Royce-urile Black Badge au o primă de aproximativ 45.000 de dolari față de modelele standard, potrivit companiei.
Într-o declarație trimisă prin e-mail, Gorden Wagener, directorul de design al Mercedes-Benz, a caracterizat opțiunile ca oferind „un sentiment jucăuș de rebeliune” în comparație cu ceea ce s-ar putea vedea în mod obișnuit la o marcă precum Maybach, care a fost considerată de unii ca devenind fadă.
Mercedes a introdus diverse modele Maybach din când în când, de la Maybach 52 și Maybach 62 în 2002, dar constructorul auto a lucrat cel mai mult în ultimii ani pentru a întineri permanent marca veche de 114 ani.
În 2022, Mercedes-Maybach a introdus sedanul S680 în două tonuri, cu o lungime de 5.486 mm (18 picioare), dezvoltat de Virgil Abloh, regretatul șef al departamentului de îmbrăcăminte pentru bărbați de la Louis Vuitton, cu multă fanfară și aplauze din partea criticilor.
Un Mercedes-Maybach „Haute Voiture” (un joc de cuvinte cu „haute couture”) prezintă panouri de ușă bouclé care parcă ar fi putut ieși din atelierul Chanel. Vehiculul a intrat recent în producție, iar toate cele 150 de unități sunt deja vândute.