Când vine vorba de poluarea cauzată de vehicule, discuția generală începe și se termină, de obicei, cu combustibilii fosili. În timp ce impulsul industriei către electrificare ar trebui să contribuie la reducerea emisiilor la țeava de eșapament, alte componente ale automobilelor au nevoie de îmbunătățiri serioase. Anvelopele, de exemplu, sunt una dintre cele mai neglijate surse de poluare de pe planetă. Goodyear se pregătește acum să încerce să rezolve această problemă cu cel mai recent produs dezvăluit la CES 2023. Producătorul de anvelope tocmai a prezentat un nou compus pentru anvelope care conține 90 la sută materiale sustenabile, inclusiv negru de fum bio, ulei de soia și rășini de pin.
Potrivit CNN, aproximativ 6,1 milioane de tone de praf de anvelope ajung în fiecare an în canalele noastre de apă și în aer. În plus, praful de anvelope este una dintre principalele cauze ale creșterii nivelului de microplastice din oceanele noastre. Pentru a încerca să reducă pagubele cauzate de aceste produse, Goodyear caută să perfecționeze alternative la compușii mai tradiționali ai anvelopelor noastre. Compusul concept prezentat la CES 2023 utilizează 17 ingrediente durabile, precum și câteva metode de producție unice pentru a ajuta la reducerea emisiilor pe parcursul procesului.
Siliciul pentru o aderență îmbunătățită provine din deșeuri de coji de orez, în timp ce polimerii cu bilanț de masă certificat ISCC provin din materii prime bio- și bio-circulare. Cablurile de oțel din interiorul anvelopei conțin materiale foarte reciclate și sunt, de asemenea, produse prin procesul de producție în cuptor cu arc electric. Aceasta este o metodă de producție a oțelului mai eficientă și mai curată decât un furnal înalt, ceea ce contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Goodyear spune că noul compus îndeplinește cerințele stabilite de autoritățile de reglementare, precum și propriile proceduri interne de testare. Mai mult decât atât, noul compus are o rezistență la rulare mai mică decât ofertele tradiționale, ceea ce poate aduce câștiguri de eficiență atât pentru vehiculele electrice, cât și pentru cele cu combustie internă.
Oricât de interesante ar fi aceste noi anvelope din punct de vedere ecologic, Goodyear nu este încă pregătită să le distribuie clienților. Compania încă lucrează cu furnizorii săi pentru a încerca să adapteze acest design la producția de masă, dar nu vă așteptați să mai așteptați prea mult timp. Goodyear a creat deja un nou site web pentru clienții interesați de celălalt concept de anvelopă al mărcii, fabricat din materiale durabile în proporție de 70%.
Acest compus este programat să intre în producție cândva în 2023. Marca dorește să vândă anvelope fabricate din materiale 100% durabile până la sfârșitul deceniului. Atâta timp cât anvelopele pot oferi în continuare caracteristicile pe care le așteptăm cu toții, acest lucru pare a fi un câștig net pentru toți cei implicați.
Articol preluat: R&T