Ford Sander new EV
Ford a prezentat în decembrie aspectul primului său EV bazat pe platforma MEB de la VW. Acesta va avea un aspect mai unghiular și mai robust decât mașinile MEB de la VW.

COLOGNE, Germania – Ford își va reduce dependența de tehnologia pentru vehicule electrice a grupului Volkswagen, în timp ce producătorul auto american își va schimba gama europeană de automobile în una exclusiv electrică.

După ce va lansa două noi EV-uri complet electrice bazate pe arhitectura exclusiv electrică MEB a grupului VW, Ford va folosi propria tehnologie pentru viitoarele mașini electrice.

Publicitate

Platforma MEB a VW a fost o tehnologie de tranziție pentru Ford și utilizarea ei a economisit companiei cel puțin doi ani de timp de dezvoltare, a declarat Martin Sanders, directorul de dezvoltare a automobilelor electrice Ford în Europa, pentru publicația afiliată Automotive News Europe Automobilwoche.

Ford cheltuiește 2 miliarde de dolari pentru a converti fabrica sa din Köln, Germania, pentru a construi două mașini bazate pe MEB, în timp ce încheie producția hatchback-ului Fiesta, care se află acolo de mult timp.

Până în 2026, Ford intenționează să vândă 600.000 de vehicule electrice pe an în Europa.

Primul Ford EV bazat pe MEB va fi prezentat în martie și va avea dimensiuni similare cu crossoverul VW ID4. Ford descrie cel de-al doilea EV ca fiind un „crossover sportiv”. Acesta va intra în producție anul viitor la Köln.

Ford intenționează, de asemenea, să își convertească uzina din Valencia, Spania, pentru a construi EV-uri definite prin software pe o nouă arhitectură electrică, începând cu sfârșitul acestui deceniu. Uzina construiește în prezent SUV-ul compact Kuga, precum și monovolumele mari Galaxy și S-Max.

Noile mașini electrice EV construite la Valencia nu vor utiliza arhitectura MEB a VW.

„Vom folosi o platformă pur electrică la Valencia. În acest moment, însă, este încă deschis când se va întâmpla acest lucru și ce modele vom construi acolo”, a declarat Sander.

EV-urile construite la Valencia vor folosi, de asemenea, software-ul propriu al constructorului auto cu funcții avansate de asistență pentru șofer. Ford și VW și-au închis anul trecut compania de tehnologie pentru vehicule autonome Argo AI.

Ford a declarat că gama sa de autoturisme din Europa va deveni complet electrică până în 2030 și se așteaptă ca două treimi din vânzările de furgonete comerciale să fie complet electrice sau hibride plug-in până la aceeași dată.

 

Publicitate
Articolul precedentCum funcționează penalizările pentru motoare în F1?
Articolul următorTesla, sub presiune în Germania din cauza îngrijorărilor sindicatelor cu privire la orele de lucru și contracte

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here