- Având în vedere că, în aceste zile, toată lumea se gândește la vehiculele electrice și la infrastructura de încărcare necesară acestora, anunțul Mercedes-Benz privind propria rețea de încărcare este deosebit de oportun.
- Constructorul auto a oferit detalii despre planurile sale în timpul evenimentului CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas din această săptămână.
- Stațiile de încărcare de mare viteză vor fi deschise și pentru alte mărci, nu doar pentru Mercedes.
Mercedes-Benz va lansa o nouă rețea deschisă de încărcătoare pentru vehicule electrice în America de Nord în cursul acestui an. Mercedes plănuiește să aibă peste 400 de hub-uri, denumite și stații, cu peste 2.500 de încărcătoare de mare putere, denumite și prize, în funcțiune în America de Nord până în 2027.
De asemenea, rețeaua se va extinde pentru a include peste 10.000 de încărcătoare în Europa, China și „alte piețe principale” până la sfârșitul deceniului, a precizat Mercedes. Inițial, Mercedes plănuiește ca fiecare hub să aibă între patru și o duzină de încărcătoare, dar acest număr ar putea crește până la 30 de încărcătoare la un hub în viitor.
Un motiv important pentru care Mercedes este dispus să cheltuiască miliarde de dolari pentru a achiziționa terenuri și a instala mii de stații de încărcare este acela de a îmbunătăți, în cele din urmă, experiența unui șofer de Mercedes cu un vehicul electric, potrivit lui Markus Schaefer, directorul de tehnologie al Mercedes-Benz, care a vorbit cu presa în timpul CES din această săptămână. Schaefer a declarat că clienții au spus clar ce cred despre soluțiile actuale de încărcare a EV-urilor, iar nivelul de nemulțumire a determinat Mercedes să decidă „să facă lucrurile cum trebuie, așa cum credem noi că ar trebui să funcționeze”. Asta înseamnă găsirea unor locuri sigure, curate și convenabile pentru stații și a unui back-end tehnologic care să ofere beneficii șoferilor Mercedes.
Aceasta include prețuri reduse pentru utilizatorii Mercedes me Charge și o modalitate prin care vehiculele electrice Mercedes să vă ghideze către stațiile de încărcare în timpul călătoriilor lungi și să vă rezerve automat o programare de încărcare la o locație adecvată. Dacă urmați un alt traseu sau dacă vă confruntați cu traficul, rezervarea poate fi actualizată în mod dinamic, fără ca șoferul să aibă nevoie de efort suplimentar. Șoferii de Mercedes-Benz EV pot rezerva manual, de exemplu, timp la o stație de încărcare din mașina lor, iar rețeaua „va acorda prioritate clienților Mercedes-Benz”. Din punctul de vedere al șoferului, sistemul de navigație din vehiculele Mercedes EV va putea comunica cu rețeaua de încărcare și apoi va putea optimiza traseul și rezerva automat sesiuni de încărcare, dacă este necesar, astfel încât să ajungeți la timp și fără anxietate legată de autonomie acolo unde mergeți. Schaefer a declarat că, „probabil”, eventualul sistem nu va respinge niciun șofer care nu este de la Mercedes la o stație aglomerată fără priză deschisă și, în schimb, va ghida șoferii către o stație de încărcare publică din apropiere. Chiar și cu Vision EQXX pe standul de prezentare, marele anunț făcut de Mercedes-Benz la CES în acest an nu a fost o mașină nouă, ci vestea că producătorul auto intră în jocul rețelelor de încărcare de mare putere – până la 350 kW.
Rețeaua de încărcare va fi deschisă șoferilor oricărui vehicul electric compatibil, iar locațiile vor fi selectate în apropierea zonelor urbane cheie, în apropierea drumurilor principale și la reprezentanțele Mercedes-Benz participante. Stațiile vor utiliza tehnologia Plug & Charge, care permite ca detaliile de plată să fie trimise de la mașină la încărcător fără nicio interacțiune suplimentară, dar vor fi posibile și plățile cu cardul de credit și prin aplicații.
Alte mărci sunt binevenite
Doar pentru că stațiile sunt deschise pentru orice EV compatibil nu înseamnă că nu există ceva special pentru șoferii de EQS sau de alte modele plug-in cu stea cu trei puncte. De exemplu, șoferii de Mercedes-Benz EV vor putea să rezerve în avans timp la o stație de încărcare din mașina lor, iar rețeaua „va acorda prioritate clienților Mercedes-Benz”. Din punctul de vedere al șoferului, sistemul de navigație din Mercedes EV va putea comunica cu rețeaua de încărcare și apoi va putea optimiza automat traseul și va putea rezerva automat sesiuni de încărcare, dacă este necesar, astfel încât să ajungeți la timp și fără anxietate legată de autonomie acolo unde mergeți.
Tesla a deschis calea în ceea ce privește stațiile de încărcare pentru VE operate de constructorul auto, dar aproape toate cele 40.000 de Superchargers ale sale utilizează un adaptor specific Tesla și nu sunt compatibile cu alte VE.
Rivian construiește, de asemenea, ceea ce numește Rivian Adventure Network, dar are doar nouă stații în funcțiune. Alți producători de autovehicule electrice se bazează pe stații de încărcare publice operate de companii independente sau partenere, cum ar fi Electrify America, pe care Volkswagen a fost nevoită să o creeze după scandalul emisiilor diesel.
Mercedes va colabora cu MN8 Energy pentru a furniza energie regenerabilă pentru centrele de încărcare și cu ChargePoint pentru alte aspecte tehnice ale centrelor și încărcătoarelor. Mercedes este acționar la ChargePoint, iar cele două companii colaborează deja la tehnologia Mercedes me Charge în SUA. Unele dintre noile stații vor avea lumini alimentate cu energie solară și caracteristici de securitate. Mercedes a declarat că se așteaptă ca partea nord-americană a rețelei să coste puțin peste un miliard de dolari în următorii șase sau șapte ani. Mercedes și MN8 au împărțit acest cost aproximativ la jumătate.