zhou-guanyu-of-china-and-alfa-romeo-f1-walks-in-the-paddock-news-photo

Zhou Guanyu nu a fost cel mai bun jucător de perspectivă din Formula 2 din 2021. Fiind un pilot în al treilea an care a terminat pe locul trei în campionat, cel mai bun din carieră, el este exact genul de pilot pe care echipele tind să îl treacă cu vederea pentru perspective mai bune. Dar Alfa Romeo a petrecut o mare parte din finalul sezonului 2021 negociind o potențială vânzare către consorțiul cunoscut acum sub numele de Andretti Global, care ar fi ocupat scaunul, așa că a avut puțin timp rămas pentru a angaja un înlocuitor atunci când proprietarul echipei a decis să respingă afacerea. Acest lucru a dus la angajarea lui Zhou, care părea la acel moment să fie o perspectivă deosebit de mediocră.

Publicitate

Anul de debutant al lui Zhou nu a fost genul de revelație electrică care să-l pună imediat pe pista unui superstar, dar a fost o perioadă deosebit de competitivă împotriva unui coechipier puternic, care l-a ridicat de la statutul de jucător secundar la cel de cineva al cărui potențial în Formula 1 merită urmărit. În calitate de pilot de Formula 1 în al doilea an, asta este tot ce are nevoie. Cu o prelungire a contractului în mână, Zhou are șansa de a continua să se îmbunătățească și să lupte pentru a-i succeda în cele din urmă lui Valtteri Bottas ca pilot principal al echipei.

guanyu-zhou-of-china-and-uni-virtuosi-racing-drives-during-news-photo

CUM A AJUNS AICI

Recordul lui Zhou în formula junior nu este cu siguranță spectaculos. El nu a câștigat nicio cursă de Formula 3 (acum Formula Regional, ca parte a unei schimbări confuze de marcă care a transformat fosta serie GP3 în Formula 3 modernă) până în al treilea sezon, acumulând doar două victorii în 90 de încercări înainte de a trece la Formula 2.

Cariera sa în F2 a fost neimpresionantă, dar nu slabă. O clasare pe locul șapte ca debutant este conformă cu așteptările și, deși o clasare pe locul șase în al doilea an nu a fost suficientă pentru a atrage interesul pentru F1, i-a adus o a treia șansă la titlu. În cele din urmă, a câștigat primele două curse principale în 2021, terminând în cele din urmă pe locul trei în spatele lui Oscar Piastri și Robert Shwartzman. A fost suficient pentru o superlicență și suficient pentru a se alătura echipei Alfa Romeo Formula 1 la 22 de ani.

zhou-guanyu-of-china-driving-the-alfa-romeo-f1-c42-ferrari-news-photo

CUM A FOST SEZONUL 2022

Având în vedere CV-ul său destul de slab pentru un jucător de perspectivă din F1, anul de debutant al lui Zhou a fost o surpriză plăcută. A obținut puncte în prima sa cursă, apoi a mai punctat de două ori pe parcursul sezonului, asigurându-și un loc în campionat în fața ambilor piloți Williams. A fost substanțial mai puțin decât realizările colegului său de echipă Valtteri Bottas pe pistă, dar a impresionat în fața lui Bottas de câteva ori în calificări. L-a întrecut pe coechipierul său învingător de șapte ori, adăugând la acest total două apariții în Q3.

Bottas era în continuare liderul incontestabil, dar Zhou a avut sclipiri de strălucire împotriva unuia dintre cei mai experimentați piloți din întregul pluton intermediar al Formulei 1. Aceasta este promisiunea asupra căreia trebuie să se concentreze, șansa de a deveni un pilot care să poată concura cu Bottas mai consistent și, sperăm, să ajungă în cele din urmă la calibrul său de talent.

zhou-guanyu-of-china-and-alfa-romeo-f1-looks-on-from-the-news-photo

OBIECTIVE PENTRU SEZONUL 2023

Cifrele din 2022 sunt impresionante pentru un debutant cu așteptări scăzute, dar acum se așteaptă ca Zhou să facă un pas înainte. Comparațiile față în față cu Bottas vor fi din ce în ce mai corecte de aici încolo, astfel încât să-l învingă mai des pe coechipierul său și să marcheze puncte mai regulat vor fi cheile succesului.

În mod ideal, acest lucru înseamnă, de asemenea, mai multe prezențe în Q3 pentru o echipă Alfa Romeo care, dintr-o dată, părea mult mai puternică decât concurența sa de la Williams, Aston Martin și Haas, aflată în partea din spate a grilei de start până la finalul sezonului. Dacă mașina este atât de capabilă anul viitor, luptele săptămânale pentru puncte vor fi în cărți.

zhou-guanyu-of-china-driving-the-alfa-romeo-f1-c42-ferrari-news-photo2

CUM ARATĂ UN SEZON DE SUCCES…

Dacă sezonul 2023 al lui Zhou va fi unul de succes, acesta se va urca din nou într-o mașină de Formula 1 în 2024. Aceasta nu este o garanție, întrebați-l doar pe Mick Schumacher câtă răbdare au echipele pentru dezvoltarea piloților tineri dacă aceștia nu produc suficient alături de un coechipier veteran. Dacă Zhou continuă să se califice bine și să marcheze puncte, perspectivele sale vor fi mult mai luminoase.

Asta înseamnă să reușească în săptămânile în care Alfa Romeo este cel mai bine echipată pentru a lupta pentru un rezultat bun. Înseamnă, de asemenea, să se asigure că nu este prins în haosul acelor curse cu grad ridicat de uzură care deschid ușa pentru ca un Alfa Romeo să termine chiar pe locul cinci, așa cum a făcut Bottas la Imola în acest sezon. Este posibil ca aceste oportunități să devină din ce în ce mai puține și mai rare acum că Frédéric Vasseur a plecat de la echipă pentru a conduce Ferrari, dar acest lucru nu ar face decât să facă și mai importantă valorificarea acestor șanse.

Publicitate
Articolul precedentValtteri Bottas face ceea ce știe cel mai bine
Articolul următorMercedes își lansează propria rețea de încărcare de mare viteză pentru vehicule electrice

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here