BMW a vândut mai mult decât rivalul Mercedes-Benz pentru al doilea an consecutiv datorită unei mai bune gestionări a problemelor legate de lanțul de aprovizionare care împiedică producția auto globală.
Anul trecut, livrările la nivel mondial de automobile de bază ale mărcii BMW au scăzut cu 5%, la 2,10 milioane, devansând Mercedes, ale cărui livrări au scăzut cu 1%, la 2,04 milioane. Vânzările Audi au scăzut cu 3,9%, la 1,61 milioane.
În timp ce BMW și Mercedes au crescut vânzările în ultimele luni ale anului 2022, nu au putut compensa afacerile pierdute în prima jumătate, când penuria de piese și războiul din Ucraina au redus producția.
Producătorii de automobile s-au confruntat mai recent cu intensificarea vânturilor din față, inclusiv creșterea costurilor energiei și a costurilor de împrumut.
Acțiunile Tesla s-au prăbușit pe fondul îngrijorărilor legate de cererea din China, cea mai mare piață auto din lume, unde jucătorii autohtoni BYD, Xpeng și Nio pun o presiune sporită asupra mărcii americane.
BMW, Mercedes și Audi au înregistrat o scădere a vânzărilor în China, deoarece blocajele stricte ale COVID au ținut clienții departe de showroom-uri.
Anul trecut, Mercedes a redus puternic prețul sedanului său electric emblematic EQS, într-o mișcare de repoziționare pe o piață competitivă.
Vânzări de vehicule electrice
Livrările de vehicule electrice au reprezentat un punct luminos pentru companiile germane, care au lansat noi vehicule electrice și au încercat să se conformeze reglementărilor tot mai stricte privind emisiile.
La BMW Group, inclusiv la Mini, vânzările de vehicule electrice, cum ar fi sedanul BMW i4 și derivatul electric al modelului Mini Cooper, au ajutat compania să își dubleze vânzările la 215.755 de unități.
Mercedes, de asemenea, a mai mult decât dublat vânzările de EV-uri, la 117.800 de unități, și a declarat că modelele full-electric și plug-in hybrid au reprezentat 15% din totalul livrărilor.
Livrările de EV ale Audi au crescut cu 44% anul trecut, ajungând la 118.196.
„Ne vom menține cursul pentru o creștere profitabilă în 2023”, a declarat în comunicat șeful de vânzări al BMW, Pieter Nota. „Accentul va fi pus în mod clar pe accelerarea electromobilității”.