Reguli Noi Sezonul de Formula 1 2023

1. Înălțimea de rulare și difuzorul de aer sunt adaptate

În condițiile în care unele echipe s-au confruntat cu porpoising la sosirea mașinilor cu noile specificații din F1 de anul trecut, care dispun de aerodinamică cu efect de sol, un set de măsuri de flexibilitate și monitorizare bazate pe podea a sosit pentru a doua jumătate a sezonului 2022, iar pentru 2023 au fost schițate și altele.

Publicitate

Pe scurt, patru modificări suplimentare vor intra în joc în acest an: marginile podelei au fost ridicate cu 15 mm; înălțimea gâtului difuzorului a fost ridicată; rigiditatea marginilor difuzorului a fost mărită; și un senzor suplimentar a fost impus pentru a monitoriza mai eficient fenomenul de porpoising.

Aceste ajustări ar trebui, în teorie, să facă ca porpoisingul semnificativ să fie de domeniul trecutului și, ca atare, să mențină accentul pe acțiunea palpitantă pe care a oferit-o resetarea regulilor F1.

Red Bull Rcing Formula 1
A fost acordată multă atenție podelelor mașinilor pe fondul resetării regulilor F1 din 2022

2. Bare de rostogolire mai puternice după accidentul lui Zhou

Pe lângă modificările care vizează porpoisingul, există modificări ale standardelor de siguranță pentru cercurile de rulare ale mașinilor de F1, după accidentul înspăimântător suferit de Zhou Guanyu la startul Marelui Premiu al Marii Britanii din 2022, în care Alfa Romeo a alunecat pe pistă cu susul în jos.

Regulamentele tehnice din 2023 prevăd acum că este necesară o parte superioară rotunjită a cercului de ruliu, ceea ce va reduce șansele ca acesta să se înfunde în sol în timpul unui accident, în timp ce asigură, de asemenea, o înălțime minimă pentru punctul de aplicare a testului de omologare.

În plus, va exista un nou test fizic de omologare în care sarcina împinge cercul de rulare în direcția înainte.

3. O reducere a greutății minime a mașinii

Greutatea mașinilor de Formula 1 a fost un subiect de discuție important înaintea sezonului 2022, echipele de pe grila de start luptând pentru a se apropia cât mai mult de limita de 798 kg (fără combustibil), în contextul uneia dintre cele mai mari schimbări de reglementare din istoria acestui sport.

Pe măsură ce se dezvoltă noua eră a F1, o reducere de 2 kg – la 796 kg – este implementată pentru 2023, ceea ce înseamnă că proiectanții vor încerca să reducă și mai mult din greutatea ultimilor lor rivali.

Accident Zhou la Silverstone
Accidentul înspăimântător al lui Zhou de la Silverstone a dus la modificarea barelor de rasturnare

4. Oglinzi modificate pentru a îmbunătăți vizibilitatea șoferului

În încercarea de a crește vizibilitatea șoferilor, se va face o schimbare la oglinzile retrovizoare de pe mașinile de F1 cu specificația 2023, cu o lățime a suprafeței reflectorizante care va crește cu 50 mm, de la 150 mm la 200 mm.

În urma testelor efectuate de Red Bull și Mercedes în Ungaria și, respectiv, Belgia în sezonul trecut, întreaga grilă s-a implicat la Marele Premiu al Olandei, iar modificările au fost acum înscrise în regulament.

Vezi când își lansează echipele mașinile de formulă 1 pentru sezonul 2023

5. Dublarea numărului de evenimente Sprint

O evoluție interesantă pentru anul 2023 constă în dublarea numărului de evenimente Sprint de la trei la șase. Azerbaidjan (Baku), Austria (Red Bull Ring), Belgia (Spa-Francorchamps), Qatar (Lusail), Statele Unite ale Americii (Circuit of The Americas) și Sao Paulo (Interlagos) sunt locurile alese, în urma unor cercetări extinse privind adecvarea acestora.

Între timp, indemnizația pentru daunele provocate de accidentele din Sprint va fi acum o sumă fixă pentru fiecare echipă, pentru fiecare weekend de cursă care include o sesiune de Sprint. Suma pentru indemnizația de forfait pentru fiecare Sprint se va dubla la 300.000 de dolari începând cu 2023, în timp ce toate celelalte indemnizații de daune Sprint vor fi eliminate.

Alături de acestea, regulile Parc Ferme în weekend-urile Sprint sunt în curs de revizuire pentru 2023, cu scopul de a simplifica procesul de blocare a set-up-ului, după ce FIA a citat o „creștere semnificativă a cererilor de parc ferme” între sesiunea de calificări de vineri și Sprint-ul de sâmbătă.

Formula 1 curse de Sprint 2023
Evenimentele Sprint din F1 au adus din nou multă acțiune și dramatism în sezonul trecut

6. Reducerea orelor de lucru în padocuri

Numărul de ore lucrate de membrii echipelor de Formula 1 în weekendurile de cursă va fi redus în sezoanele următoare, cea de-a treia dintre cele trei perioade de restricție (care intră în vigoare vinerea) urmând să înceapă cu o oră mai devreme în acest an, iar o altă oră va fi eliminată în 2024.

Pentru a completa această măsură, numărul de ore de interdicție permise pentru prima (miercuri) și a doua (joi) perioade de restricție va fi, de asemenea, redus la jumătate, de la opt la patru și, respectiv, de la șase la trei, din nou cu o altă reducere planificată pentru anul viitor.

7. Formatul calificărilor și testele DRS

Un „Format de calificare revizuit” (RQF) va avea loc la până la două evenimente în 2023 „în scopul de a evalua dacă revizuirile sunt potrivite pentru campionatele ulterioare” – conform regulamentului actualizat.

Astfel, se vor impune compoziții de pneuri pentru fiecare etapă a sesiunii obișnuite de calificări în trei părți din F1: pneuri dure doar în Q1; pneuri medii doar în Q2; și, în cele din urmă, pneuri moi doar în Q3. Intermediile și pneurile ude vor fi permise în cazul în care sesiunile RQF sunt declarate umede.

La evenimentele RQF, fiecare pilot nu poate utiliza mai mult de 11 seturi de pneuri de uscat, patru seturi de pneuri intermediare și trei seturi de pneuri de ploaie. În schimb, în mod normal, în weekend, sunt permise 13 seturi de pneuri pentru vreme uscată, patru seturi de pneuri intermediare și trei seturi de pneuri pentru vreme umedă.

Pirelli P Zero Formula 1
Formula 1 va efectua teste de calificare axate pe pneuri la două evenimente din acest an

În ceea ce privește DRS, va fi evaluată și activarea acestuia după start, după reluarea cursei sau după repornirea Safety Car-ului, Comisia F1 explorând posibilitatea de a devansa acest lucru cu un tur la startul unei curse sau al unui Sprint sau al unei reporniri cu Safety Car-ul.

„Acest lucru va fi testat în timpul fiecărei sesiuni de Sprint din 2023, în vederea introducerii sale pentru toate cursele din 2024”, a precizat FIA.

8. Modificări în privința schimbărilor de cutii de viteze

În timp ce până acum erau permise modificări ale cutiilor de viteze omologate ale echipelor doar „pentru a rezolva probleme de fiabilitate” sau „pentru a face economii, la începutul fiecărui sezon”, acum sunt permise modificări „în cazul în care materialele, procesele sau piesele brevetate devin indisponibile”.

Cu toate acestea, în toate cazurile trebuie să se furnizeze o documentație clară care să justifice modificarea, trebuie să se obțină aprobarea prealabilă a FIA, iar modificarea nu trebuie să ofere niciun avantaj de performanță. Un rezumat al modificării va fi apoi distribuit tuturor echipelor de către FIA.

Semn DRS pista Formula 1
DRS a fost introdus în 2011 și a contribuit la spectacolul F1

9. O mutare pentru a clarifica confuzia penalizărilor

Penalizările de pe grilă au intrat în centrul atenției la Marele Premiu al Italiei de anul trecut, când o serie de piloți au fost sancționați pentru că au pierdut unități de putere și cutii de viteze, ceea ce a dat peste cap ordinea de start. În urma unor confuzii legate de modul în care acestea au fost aplicate, formularea regulamentului a fost actualizată.

Secțiunea relevantă spune acum: „Piloții clasificați care au acumulat mai mult de 15 penalizări cumulate de poziție pe grilă sau care au fost penalizați pentru a pleca în coada grilei de start vor pleca în spatele oricărui alt pilot clasificat. Poziția lor relativă va fi determinată în conformitate cu clasificarea lor în calificări.”

10. Mai multă flexibilitate pentru răcirea combustibilului

O mică schimbare pe hârtie ar putea avea un impact asupra fiabilității în 2023, în special la cursele mai fierbinți, cu o oarecare libertate suplimentară acordată echipelor în ceea ce privește răcirea combustibilului.

Pentru 2023, combustibilul dintr-o mașină nu trebuie să fie mai rece decât cea mai mică dintre cele 10 grade Celsius sub temperatura ambiantă sau 10 grade Celsius (aceasta fiind redusă de la 20 de grade), în orice moment în care mașina rulează după ce a părăsit zona de garaj desemnată de concurent.

Aliniere Red Bull Racing pe linia de start
Nu ar trebui să mai existe întrebări cu privire la locul în care un pilot se va alinia pe grilă în cazul unor penalizări

Vrei sa stii cele mai noi detalii pentru sezonul de formula 1 din 2023 si nu numai, urmareste-ne pe facebook sau instagram sau verifica constat pagina de pe Welt-Auto.ro

Publicitate
Articolul precedentBMW depășește Mercedes și Audi în topul vânzărilor globale de vehicule electrice
Articolul următorCum funcționează penalizările pentru motoare în F1?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here