LONDRA – Ford intenționează să elimine mii de locuri de muncă în Europa, în timp ce compania continuă să renunțe la segmentele neprofitabile pe fondul orientării sale către vehiculele electrice – dar chiar și acest număr ar putea să nu fie suficient, consideră observatorii din industrie.
Rolurile de dezvoltare vor fi cele mai afectate de ultima eliminare de locuri de muncă, cu 2.500 de locuri de muncă preconizate să dispară de la centrul tehnic Ford din Merkenich în Germania și un număr nespecificat de roluri în pericol la centrul de dezvoltare a vehiculelor comerciale Ford din Dunton, Anglia.
Ford va avea nevoie de mult mai puțini ingineri în Europa pe măsură ce va elimina modelele de volum cu vânzări mari în mod tradițional, dar cu marje reduse, în timp ce va lansa noi mașini electrice cu baterii, mai întâi folosind platforma integral electrică MEB de la Volkswagen, apoi, după 2030, o nouă arhitectură electrică definită prin software dezvoltată de Ford în SUA.
„La Ford au loc două schimbări. Prima este ieșirea din mașinile cu marjă redusă, precum Fiesta, iar a doua este trecerea la vehiculele electrice pe baza tehnologiei Volkswagen”, a declarat David Bailey, profesor de economie de afaceri la Birmingham Business School din Marea Britanie.
„Reducerile de locuri de muncă sunt o consecință a ambelor schimbări, dar mai ales a parteneriatului cu VW”, a declarat Bailey pentru Automotive News Europe.
Producția primului EV pe bază de MEB al Ford, care se așteaptă să se numească Explorer Sport, începe în octombrie la fabrica constructorului auto din Köln, iar un al doilea, construit tot la uzină, va fi produs anul viitor.
Construirea EV-urilor necesită în general mai puțini muncitori, a declarat Bailey