Renault Espace 2019
Cea de-a cincea generație Renault Espace (foto) a fost lansată în 2015. Vânzările au scăzut de la peste 25.000 la 1.135 anul trecut.

PARIS — Renault va repoziționa Espace ca un SUV cu cinci și șapte locuri, care va fi dezvăluit în această primăvară, după cinci generații ca monovolum.

Prima generație Espace a fost lansată în 1983, dar în ultimii ani vânzările au scăzut brusc, deoarece cumpărătorii au ales din ce în ce mai mult SUV-urile sau crossoverele în locul monovolumelor.

Publicitate

Espace se va baza pe platforma Renault-Nissan CMF-C/D, destinată mașinilor compacte și medii, a declarat marți Renault. Urmează SUV-ul compact Austral, în condițiile în care CEO-ul Luca de Meo se concentrează pe vânzările de vehicule compacte și medii mai mari, cu marje mai mari.

Peugeot a urmat o strategie similară în 2017, când a repoziționat monovolumul 5008 ca un crossover disponibil cu șapte locuri, în esență o versiune cu ampatament extins a SUV-ului compact 3008.

Renault nu a publicat alte detalii despre Espace. Se așteaptă ca următoarea generație a modelului să fie similară cu Austral – care a fost lansat anul trecut ca primul dintr-o familie de modele SUV/crossover compacte – dar cu o depășire mai mare a părții din spate și, potențial, cu un ampatament mai lung. De asemenea, se pare că este planificată și o versiune în stil coupe.

Istorie Renault Espace
De la stânga la dreapta, a patra, a treia, a doua și prima generație a monovolumului Espace.

Vânzările în Europa ale celei de-a cincea generații au fost de doar 1.135 de unități în 2022, față de 2.773 în 2021, potrivit cifrelor Dataforce. Modelul a debutat în 2015, cu vânzări de aproximativ 21.500 de unități în Europa; generațiile anterioare se vânduseră cu mult peste 50.000 de unități pe an.

Peugeot 5008, care a avut cifre de vânzări similare cu Espace în 2015, a primit un impuls semnificativ atunci când a fost restilizat ca un crossover pentru anul model 2017. Vânzările în 2017 au fost de 46.689, ajungând la 78.832 în 2018. Volumele au scăzut în ultimii ani, cu vânzări de 36.187 în 2022, potrivit Dataforce.

Volumele din segmentul SUV-urilor mainstream de dimensiuni medii/mari au crescut cu 5,8% în 2022, ajungând la 524.664, potrivit Dataforce, din cauza introducerii unui număr de nou-veniți full-electric…. Toyota RAV4 a fost pe primul loc, cu 80.684 de vânzări, urmat de Volkswagen ID4 EV (66.960 de vânzări) și Skoda Kodiaq (57.833). Alte modele EV din top 10 au fost Skoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6, Ford Mustang Mach-E și VW ID5. Renault și partenerul de alianță Nissan nu au avut niciun vehicul în top 10.

 

Publicitate
Articolul precedentDe ce echipele din F1 nu se pot pune de acord asupra celei mai bune soluții pentru sidepoduri
Articolul următorDe ce sunt inevitabile mai multe reduceri de personal la operațiunile europene ale Ford

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here