Masini chinezești electrice

Piața europeană de mașini electrice se confruntă cu un nou competitor puternic din partea industriei auto chineze. China, care are deja un avans de aproximativ 5 ani în ceea ce privește fabricarea și vânzarea de mașini electrice, are acum în plan să cucerească și Europa cu noile sale modele. Însă o problemă neașteptată a apărut în calea acestei expansiuni – lipsa navelor specializate pentru transportul mașinilor electrice în Europa, conform studiilor realizate de Schmidt Automotive Research.

Publicitate

Acest lucru poate oferi o speranță neașteptată producătorilor europeni, care se află în urma Chinei în dezvoltarea și comercializarea mașinilor electrice. Avantajul de preț al Chinei, de aproximativ 30%, îi face să domine piața mașinilor electrice, mai ales în segmentul de SUV-uri, cu prețuri între 30.000 și 50.000 de euro. China se pregătea să aibă și mai mult succes atunci când piața de masă pentru mașini electrice va exploda în următorii ani.

BYD Seagull

Conform băncii de investiții UBS, vânzările de mașini electrice cu baterie în Europa vor ajunge la 2,1 milioane de unități anul acesta, 2,5 milioane în 2024, 3,6 milioane în 2025 și vor depăși 9,6 milioane în 2030. Primii concurenți chinezi care vor semnala începutul revoluției mașinilor electrice adevărate vor apărea anul viitor. Acestea sunt vehicule care ironizează viziunea greșită a Europei asupra mașinilor electrice accesibile. Până acum, concurenții europeni oferă doar mici vehicule precum viitorul Renault Zoe, cu prețul de aproximativ 25.000 de euro sau viitorul Renault Twingo, denumit Legend, care va avea un preț apropiat de 20.000 de euro. În schimb, mașinile chinezești, cel mai probabil începând din anul viitor cu BYD Seagull, vor fi mult mai ieftine. Acestea sunt vehicule practice, adecvate pentru mediul urban, care satisfac în mare parte necesitățile zilnice de deplasare, în jur de 30 de mile pe zi. Ele vor elimina problema anxietății legate de autonomia bateriei, deoarece nimeni nu ar călători cu ele pe distanțe mari.

Renault 5 Electric
Renault 5 Electric. (Photo by Richard Bord/Getty Images)GETTY IMAGES

Prețurile pentru BYD Seagull vor începe de la aproximativ 10.000 de euro, chiar mai puțin pentru Wuling Bingo, potrivit JATO Dynamics, care estimează că BYD va vinde între 20.000 și 30.000 de unități Seagull pe an în Europa. Raza de acțiune a modelului Bingo va fi probabil de aproximativ 120 de mile.

De asemenea, piața mașinilor electrice din Europa va fi influențată și de intrarea pe piață a unor companii chinezești de tehnologie precum Xiaomi și Huawei. Aceste companii și-au exprimat interesul în dezvoltarea și producția de mașini electrice și se așteaptă ca noile lor modele să intre pe piață în viitorul apropiat. Prin combinația de tehnologie avansată și prețuri competitive, aceste companii chinezești ar putea aduce o schimbare semnificativă în piața europeană de mașini electrice și ar putea reprezenta o concurență serioasă pentru producătorii auto europeni.

Cutest și: CUNOAȘTE XIAOMI SU7

În concluzie, industria auto chineză se pregătește să cucerească piața europeană de mașini electrice cu modele mai ieftine și mai practice. Cu toate acestea, lipsa de nave specializate pentru transportul mașinilor electrice în Europa reprezintă un obstacol care ar putea oferi un impuls neașteptat producătorilor auto europeni. De asemenea, intrarea pe piață a unor companii chinezești de tehnologie precum Xiaomi și Huawei adaugă o dimensiune suplimentară competiției în industria auto electrică.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.