bmw_ix3_exterior
BMW iX3 a fost cel mai bine vândut model full-electric al mărcii anul trecut. Cu un volum de 55.136 de unități, SUV-ul de dimensiuni medii a reprezentat 32% din vânzările globale de vehicule electrice pe baterii ale mărcii.

BMW și-a învins rivalii germani premium cu o marjă mare atunci când vine vorba de vânzările de vehicule full-electric în 2022, completând măturarea Mercedes-Benz și Audi, după ce anul trecut le-a devansat pe amândouă pentru a deveni cea mai bine vândută marcă premium din lume.

Ajutat de modele precum i4 și sedanul emblematic i7 EV recent adăugat, BMW a crescut vânzările de vehicule electrice cu baterii cu 148%, până la 172.011 anul trecut.

Publicitate

Totuși, cel mai bine vândut model al mărcii a fost iX3 full-electric, cu un volum de 55.136 de unități.

Audi, între timp, a devansat Mercedes cu mai puțin de 400 de vânzări globale pentru locul al doilea.

Livrările de vehicule electrice ale Audi au crescut cu 44% anul trecut, în timp ce Mercedes a mai mult decât dublat vânzările de modele full-electric (vezi tabelul de mai jos).

Cursa pentru masini electrice

BMW a fost câștigătorul clar al vânzărilor de vehicule electrice în rândul constructorilor auto premium europeni

Brand Vânzările pe 2022
 BMW 172,011
Audi  118,196
Mercedes 117,800
Volvo 66,749
 Polestar 51,500
Mini  43,744

Într-o declarație, șefa de vânzări Audi, Hildegard Wortmann, a declarat că producătorul auto a înregistrat o cerere mare pentru Q4 E-tron și E-tron GT quattro. Audi a primit deja multe precomenzi pentru noul Q8 E-tron, care înlocuiește E-tron, înainte de lansarea sa pe piață în primăvară, a spus ea.

Începând cu 2026, Audi va introduce pe piața globală doar mașini complet electrice.

Volvo a ocupat locul patru în topul mărcilor europene, cu aproape 67.000 de vânzări ale modelelor sale C40 și XC40 EV.

Marca soră a Volvo, Polestar, a crescut vânzările cu 80%, până la 51.500, pe baza estimărilor preliminare.

Mini, marca soră a BMW, a vândut aproape 44.000 de EV-uri în 2022, un declin de 1,3% față de 2021. Mini Cooper SE a reprezentat toate vânzările full-electrice ale mărcii.

În timp ce toate mărcile europene și-au crescut semnificativ volumele de EV-uri, ele continuă să concureze pentru locul doi din nou Tesla.

Bazându-se doar pe vânzările sale pe 11 luni în Europa, volumul Tesla a fost de 176.302, potrivit cifrelor furnizate de compania de cercetare a pieței Dataforce.

Publicitate
Articolul precedentTata, proprietarul Jaguar Land Rover, va produce celule de baterii pentru vehicule electrice în Europa
Articolul următorDe la reducerea programului până la penalizări pe grilă – 10 schimbări de regulament pe care trebuie să le știi pentru sezonul 2023 al F1

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here