PARIS – Renault și Nissan vor investi 600 de milioane de dolari pentru a-și stimula operațiunile în India, inclusiv prin lansarea planificată a șase noi modele comune.
Companiile au descris investiția ca fiind un punct de plecare care va crea 2.000 de locuri de muncă suplimentare în Chennai, unde alianța are o fabrică care construiește mașini pentru ambii producători auto și un centru de cercetare și dezvoltare, au declarat luni într-un comunicat de presă.
Colaborarea din India este unul dintre cele cinci noi proiecte anunțate de Renault și Nissan în cadrul alianței lor reechilibrate, anunțată la începutul acestei luni. Conform planului, fiecare va deține o participație încrucișată de 15% din acțiunile celeilalte, cu drepturi depline de vot.
În cadrul structurii anterioare a alianței, Renault deținea 43% din Nissan, care, la rândul său, avea 15% din Renault, dar fără drepturi de vot în consiliul de administrație al Renault. Aceasta a fost o sursă continuă de fricțiune între parteneri și a dus la luni de negocieri pe care directorul general al Renault, Luca de Meo, le-a descris ca fiind „intense”.
Nissan va investi, de asemenea, până la 15% în Ampere, un proiect al Renault pentru vehicule electrice.
În prezent, Renault construiește în India trei modele principale, toate cu o lungime mai mică de patru metri, pentru a respecta cerințele de impozitare din India: Kwid, un minicar, crossoverul Kiger, puțin mai mare, și Triber, care este disponibil cu șapte locuri.
Nissan vinde în principal Kicks, un SUV de mici dimensiuni, și Magnite, care este strâns legat de Kiger.
Printre noile modele se numără două mini-mașini complet electrice, care ar fi primele pentru Renault și Nissan în India. Stellantis a început recent producția minicarului complet electric New C3 pentru India.
Alte modele includ patru noi SUV-uri compacte. Toate noile modele vor fi proiectate și construite la Chennai, au declarat companiile, pe platforme comune ale alianței, „păstrând în același timp stilul individual și distinctiv al mărcilor respective”.
O parte esențială a noii strategii este creșterea gradului de utilizare a uzinei la 80% prin exporturi, au declarat companiile, fără a oferi mai multe detalii.
Companiile au ajustat, de asemenea, structura de proprietate a operațiunilor lor indiene. Nissan va deține o cotă de 51% din fabrica din Chennai, iar Renault va deține 49%. La rândul său, Renault va deține 51% din centrul de cercetare și dezvoltare, iar Nissan 49%.
Piața auto indiană a fost dominată de Maruti Suzuki, care a înregistrat 1.118.659 de vânzări în 2022, cu mult înaintea numărului doi, Hyundai, cu 552.511 vânzări, potrivit LMC Automotive. Renault s-a clasat pe locul nouă, cu 87.118 vânzări, iar Nissan a fost pe locul 13, cu 34.565 de vânzări. Vânzările de autoturisme în India au crescut cu 24% în 2022, până la 3.997.996, a precizat LMC în această lună.
India a depășit Japonia pentru a deveni a treia cea mai mare piață de vehicule ușoare din lume, după China și SUA, a precizat LMC. Compania de analiză prognozează o creștere de 6% în acest an, vânzările urmând să ajungă la 5 milioane în 2027.