Înmatriculările de mașini noi în Europa au crescut cu 18% în luna mai, în condițiile în care cererea de mașini electrice a depășit piața în general.
Înmatriculările pe piețele din UE, AELS și Marea Britanie au fost de 1,12 milioane de vehicule, față de 948.815 în aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor asociației industriale ACEA.
Creșterea a fost a zecea lună consecutivă de creșteri.
Vânzările de vehicule electrice pe baterii au crescut cu 66%, la 170.389, deoarece producătorii auto au beneficiat de o mai bună aprovizionare cu componente.
Dintre piețele majore, Italia și Germania au condus creșterea generală a vânzărilor tuturor tipurilor de vehicule, cu creșteri de 23 la sută și, respectiv, 19 la sută.
Volkswagen Group, producătorul auto nr. 1 din Europa, a înregistrat o creștere a vânzărilor de 20 de procente. Vânzările la numărul 2, Stellantis, au crescut cu 0,5 la sută.
Înmatriculările Tesla pentru această lună au fost de 29.000, pentru o cotă de piață de 2,6%, în creștere de la 0,2% în luna mai a anului trecut.
Uzina producătorului auto de lângă Berlin livrează automobile Model Y pe piața europeană, iar compania a lansat reduceri agresive de prețuri.
Producătorii auto construiesc mai multe vehicule după ce problemele de lungă durată ale lanțului de aprovizionare au început în sfârșit să se atenueze. După ce s-au luptat pentru a menține liniile de producție în funcțiune, atenția s-a îndreptat către consumatorii care se confruntă cu costuri de trai mult mai mari, determinate de creșterea prețurilor la energie.
Economia Germaniei s-a contractat în timpul lunilor de iarnă, cheltuielile gospodăriilor scăzând pentru alimente, băuturi și îmbrăcăminte. Există și alte semne de răcire, producția de produse chimice din cea mai mare economie europeană rămânând cu o cincime sub nivelurile istorice.
Aproape 14 dintre mașinile noi înmatriculate în primele cinci luni au fost vehicule electrice cu baterii, vânzările crescând cu peste 40%, ajungând la puțin peste 730.000 de unități.