- Audi Activesphere este cel mai recent dintr-o serie de concepte „Sphere” și are forma unui crossover orientat spre off-road, cu o linie a acoperișului asemănătoare unui coupe.
- Punctul culminant este habitaclul, care folosește realitatea augmentată pentru toate comenzile vehiculului – cum ar fi navigația, climatizarea și divertismentul – în locul unui ecran.
- O altă caracteristică interesantă a modelului Activesphere este hayonul divizat, care permite glisarea geamului din spate în sus pentru a transforma zona de încărcare într-un pat descoperit pentru a transporta biciclete și alte echipamente.
Conceptul Audi Activesphere estompează limitele dintre segmentele auto, combinând o linie a acoperișului înclinată, asemănătoare cu cea a unei mașini, cu o poziție și o înălțime de rulare în stil SUV. Al patrulea din seria de concepte „Sphere” de la Audi – după roadsterul Skysphere, sedanul Grandsphere și monovolumul Urbansphere – Activesphere imaginează un crossover cu un stil elegant, care susține un stil de viață în aer liber și prezintă noile tehnologii pe care Audi speră să le implementeze în următoarele decenii.
La fel ca și tovarășii săi conceptuali, Activesphere este electric, fiind construit pe platforma PPE care va sta la baza viitorului A6 e-tron, precum și a modelului electric Macan de la Porsche. O baterie de 100,0 kWh asigură o autonomie de peste 370 de mile, iar motoarele electrice de pe punțile față și spate se combină pentru 436 de cai putere și un cuplu de 531 de livre-pie. PPE aduce, de asemenea, o arhitectură electrică de 800 de volți, permițând bateriei să adauge aproximativ 186 mile de autonomie în 10 minute la 270 kW. Audi susține, de asemenea, că bateria poate trece de la 5 la 80% în mai puțin de 25 de minute.
Activesphere se întinde aproape la fel de mult ca un Audi Q8 pe benzină, dar este cu 3,0 inch mai lat, are o înălțime mai mică cu aproximativ 4,0 inch și un ampatament mai scurt cu 1,0 inch. Conceptul se deplasează pe o suspensie pneumatică cu amortizoare adaptive și pe jante de 22 de inci, îmbrăcate în anvelope de 285/55 concepute pentru a aborda o varietate de terenuri. Jantele dispun de aerodinamică activă, care se deschide atunci când este vorba de off-roading pentru răcire și se închide atunci când se află pe asfalt pentru a îmbunătăți eficiența. Camerele de luat vederi înlocuiesc oglinzile laterale tradiționale pentru a reduce rezistența la înaintare, sporind autonomia.
Accentul pus pe explorarea off-road a dus la o interpretare transparentă a grilei „Singleframe” care a împodobit Audis în ultimele două decenii, astfel încât șoferul să poată repera mai bine obstacolele din fața vehiculului. Porțiunile inferioare ale ușilor sunt, de asemenea, din sticlă. Înălțimea de rulare de 8,2 inch poate fi ridicată cu 1,6 inch atunci când se părăsește asfaltul, iar Audi citează unghiul de abordare la un decent 18,9 grade, în timp ce unghiul de plecare este un mai versatil 28,1 grade.
conceptul audi activesphere
Una dintre cele mai ingenioase caracteristici ale Activesphere este „spatele activ”. În esență, un hayon divizat, secțiunea inferioară se pliază în jos ca la o camionetă, în timp ce geamul din spate alunecă în sus, transformând zona de încărcare într-un mic pat care poate găzdui o pereche de biciclete. Un perete despărțitor motorizat în spatele scaunelor din spate menține cabina închisă, iar un suport pentru schiuri este integrat în acoperiș. Activesphere este primul Audi proiectat cu un hayon divizat, dar marca a fost timidă în ceea ce privește fezabilitatea producției.
Audi devine cu adevărat experimental în interiorul habitaclului lui Activesphere. Există încă un volan și pedale, dar comenzile fizice se pliază atunci când este activată conducerea autonomă. Liniile drepte domină tabloul de bord simplu, care include o bară de sunet pe toată lățimea și o gură de aerisire. Finisajele roșii ies în evidență pe fundalul negru, iar consola centrală are un spațiu de depozitare a băuturilor încălzit și răcit.
Poate ați observat că Activesphere contrazice tendința ecranelor tactile gigantice. Acest lucru se datorează faptului că întregul interior este ecranul, datorită utilizării extinse a realității augmentate. Patru căști – depozitate într-o consolă din plafon – permit ocupanților să se implice în ceea ce constructorul auto numește „dimensiunile Audi”. Practic, sistemul suprapune informații și controale peste ceea ce puteți vedea și interacționa fizic în lumea reală – similar cu ceea ce Iron Man folosește pentru a lucra la costumele sale în filmele Marvel, deși va trebui să vă puneți ochelari speciali și probabil că nu sunteți la fel de carismatic ca Robert Downey Jr.
Starea vehiculului, navigația și divertismentul sunt toate incluse în interfața de realitate augmentată, iar sistemul urmărește privirea utilizatorului, apelând la informații mai detaliate dacă acesta se concentrează pe un anumit meniu sau afișaj. Controlul prin gesturi permite utilizatorului să interacționeze cu comenzile virtuale pe care le vede ca și cum ar face-o cu o comandă fizică, rotindu-se pentru a regla un cadran sau atingând pentru a face clic pe un buton.
Realitatea augmentată se poate extinde și dincolo de cabină – atunci când se face off-road, o hartă topografică poate fi proiectată pe mediul înconjurător, în timp ce informațiile despre trafic, rutele și avertismentele de siguranță pot fi, de asemenea, suprapuse pe imaginea șoferului atunci când acesta face naveta. Între timp, pasagerii își pot vedea propriul feed individual, ajustându-și setările de climatizare sau de divertisment sau căutând restaurante sau activități pentru destinația finală. Audi spune, de asemenea, că aceste căști pot fi utilizate și în afara mașinii, fie pentru a monitoriza starea vehiculului, fie atunci când se practică sporturi precum schiul sau ciclismul.
În timp ce designul exterior al Activesphere nu pare prea exagerat, interiorul SF este cu siguranță la ani – dacă nu la decenii distanță de producție. Cu toate acestea, crossoverul neortodox oferă o privire în globul de cristal al Audi, sugerând cum ar putea arăta viitorul electrificat al mărcii și tehnologiile pe care Audi le dezvoltă și care ar putea schimba modul în care folosim interiorul mașinilor noastre.