emisii co2Reglementările propuse privind emisiile Euro 7 vor duce la costuri directe pentru producătorii de automobile care sunt de până la 10 ori mai mari decât previziunile Comisiei Europene, a declarat grupul de lobby ACEA, citând un nou studiu.

Costurile directe pentru autoturismele și camionetele pe benzină, inclusiv costurile de omologare de tip, de investiții și de echipamente, pentru a se conforma cu Euro 7 ar fi de 1.862 de euro (2.050 de dolari) pe vehicul, față de estimarea Comisiei de 184 de euro pe vehicul, potrivit studiului realizat de firma de consultanță Frontier Economics, comandat de ACEA.

Publicitate

Costurile directe pentru autobuze și camioane ar fi în medie de 11.707 euro pe vehicul, față de o estimare a Comisiei de 2.765 de euro, potrivit studiului.

ACEA a precizat că majorarea prețurilor pentru consumatorii și companiile care cumpără aceste vehicule ar fi și mai mare.

„Industria auto europeană s-a angajat să reducă și mai mult emisiile”, a declarat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, într-o declarație. „Cu toate acestea, propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a face acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului la un cost extrem de ridicat.”

costuri Euro-7
ACEA

Constructorii europeni de automobile au ripostat împotriva Euro 7, susținând că reglementările sunt prea costisitoare și inutile, deoarece industria cheltuiește zeci de miliarde de euro pentru vehiculele electrice cu emisii zero.

Săptămâna trecută, ministrul italian al transporturilor a declarat că țara sa și aliații săi din UE „au numerele necesare” pentru a bloca regulamentul.

Dar Comisia Europeană spune că reglementările sunt necesare pentru a reduce emisiile nocive și pentru a preveni repetarea scandalului emisiilor de la Volkswagen Group din 2015.

Țările și legiuitorii Uniunii Europene vor negocia în acest an propuneri pentru limite mai stricte pentru emisiile autoturismelor diesel – dar nu și pentru cele pe benzină – și pentru camioanele și autobuzele de mare tonaj, inclusiv pentru oxidul de azot și monoxidul de carbon.

Euro 7 ar urma să intre în vigoare la jumătatea anului 2025 pentru autoturisme și la jumătatea anului 2027 pentru camioane și autobuze.

Regulamentul urmărește să înăsprească normele privind alți poluanți în afară de CO2, cum ar fi monoxidul de carbon și oxizii de azot. De asemenea, normele urmăresc să abordeze problema particulelor provenite de la frâne și anvelope.

Combaterea emisiilor provenite de la autovehicule reprezintă o provocare pentru legislatorii UE. Normele UE care vizează interzicerea efectivă a motoarelor cu combustie la mașinile noi începând cu anul 2035, ca parte a obiectivelor sale de reducere a emisiilor de CO2, au fost amânate timp de câteva săptămâni, după ce Germania a făcut presiuni de ultim moment pentru a obține cote pentru așa-numiții „e-carburanți”.

 

Publicitate
Articolul precedentConceptul BMW Touring Coupe ar putea fi produs în serie limitată
Articolul următorGrupul VW încredințează Skoda responsabilitatea pentru principalele motoare pe benzină TSI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here