Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că limitele mai stricte ale emisiilor de poluanți, cum ar fi oxizii de azot și monoxidul de carbon, prevăzute în standardele Euro 7 propuse, sunt „inutile” și contraproductive într-un moment în care industria auto se luptă să producă mașini electrice la prețuri accesibile.
Se așteaptă ca noile standarde să fie puse în aplicare în iulie 2025, un interval de timp despre care producătorii auto spun că nu le oferă suficient timp pentru a dezvolta și omologa sisteme de propulsie conforme.
„Nu este util, este costisitor, nu aduce beneficii clienților, nu aduce beneficii pentru mediu”, a declarat Tavares la o masă rotundă cu presa miercuri, înainte de apelul de anunțare a rezultatelor Stellantis pentru 2022. „Partea privind emisiile ICE [motorul cu combustie internă] este ceva care pur și simplu nu are sens”.
Tavares a criticat anterior standardele Euro 7 ca fiind o pierdere de timp și de bani, deoarece acestea ar necesita ca producătorii de automobile să investească în convertizoare catalitice și filtre de particule, precum și în controale electronice pentru a reduce emisiile modelelor pe bază de combustibili fosili pe care Uniunea Europeană intenționează să le interzică oricum începând cu 2035.
El a declarat că Stellantis va limita la minimum numărul de aplicații Euro 7, urmărind în același timp să accelereze electrificarea cât mai repede posibil.
Cu toate acestea, Tavares a lăudat propunerile Euro 7 privind particulele provenite de la plăcuțele de frână și de la anvelope.
Autoritățile de reglementare spun că limitarea poluanților, cum ar fi oxizii de azot, ar putea salva mii de vieți în viitor; în 2035, potrivit UE, reglementările Euro 7 vor reduce emisiile de NOx ale autoturismelor și furgonetelor cu 35 % și cu 56 % în cazul autobuzelor și camioanelor. Particulele de frână vor fi reduse cu 27 %.