Bentley Continental GTSpeed-Julep
Bentley Continental GTSpeed propulsat de un motor W12.

LONDRA — Bentley va opri producția motorului său cu 12 cilindri anul viitor, pe măsură ce marca se va orienta către vânzarea de mașini electrice.

„A sosit momentul să retragem acest sistem de propulsie devenit iconic, pe măsură ce facem pași înainte spre electrificare”, a declarat Adrian Hallmark, CEO al Bentley, într-un comunicat.

Publicitate

Motorul W12 a propulsat mașinile Bentley de la reinventarea mărcii ultraluxoase de către proprietarii Volkswagen Group în 2003.

Motorul își primește numele pentru că are 12 cilindri dispuși în forma de W și nu de V.

Primul Bentley care a folosit acest motor a fost coupe-ul Continental GT din 2003 și încă echipează versiunile de top ale lui GT, sedanul Flying Spur și SUV-ul Bentayga.

Propulsorul twin-turbo de 6,0 litri a fost construit inițial de VW în Salzgitter, Germania, dar a fost mutat la fabrica Bentley din Crewe, Anglia, în 2014.

 

Motor Bentley Continental GTSpeed W12
Bentley a preluat proiectarea și dezvoltarea motorului, exportându-l inițial în Germania pentru a fi utilizat la sedanurile de lux VW Phaeton și Audi A8. De atunci, Audi a renunțat la W12 din gama A8, în timp ce Phaeton a ieșit din producție. Crewe a construit 100.000 de unități ale motorului, a declarat Bentley.

Inițial, Bentley a angajat 100 de persoane în fabrica sa din Crewe pentru a construi motorul, dar acest număr s-a redus de atunci la 30. Toți angajații afectați vor fi recalificați pentru a lucra în altă parte în cadrul fabricii din Crewe.

Zona utilizată pentru construcția modelului W12 va fi folosită pentru a construi motoare hibride V-8 și V-6. Spre deosebire de W12, motoarele mai mici sunt supuse doar unei pregătiri finale înainte de a fi montate în mașini, în loc să fie asamblate complet la fața locului.

Motor Bentley Batur 750PS
Motorul W12 își primește numele pentru că are 12 cilindri dispuși în formație W.

Versiunea finală a motorului W12 va fi, de asemenea, cea mai puternică, cu 739 CP (750 PS).

Unitatea va fi montată pe viitorul coupe Batur, care a fost dezvoltat de divizia personalizată Mulliner a Bentley și este limitat la 18 exemplare.

Bentley Mulliner Batur 7
Doar 18 exemplare ale modelului Bentley Batur vor fi construite.

W12 a fost o unitate scumpă, costând „de aproximativ 10 ori” mai mult decât un motor mediu de mașină premium, a declarat Hallmark într-un interviu acordat anul trecut pentru Automotive News Europe. Construirea fiecărui motor a durat aproximativ 6,5 ore.

CEO-ul a declarat că primul EV al mărcii este acum prevăzut pentru 2026.

Hallmark a declarat că marca caută „W12-ul bateriilor” în timp ce dezvoltă un model care va fi un vârf de lance pentru marcă și va da startul ciclului de lansare a EV-urilor mărcii înainte de planul său de a trece toată gama sa la sisteme de propulsie complet electrice până în 2030.

 

Publicitate
Articolul precedentVW se confruntă cu posibile rechemări în service după înfrângerea procesului privind emisiile
Articolul următorDirectorul general al Stellantis, Tavares, spune că normele Euro 7 privind țevile de eșapament ‘nu au sens’

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here