Logo Volkswagen

BERLIN — Grupul Volkswagen va accelera trecerea la mașinile electrice și își va moderniza strategia de software într-un plan de investiții pe cinci ani prezentat vineri de conducere consiliului de supraveghere, a anunțat vineri producătorul auto într-un comunicat.

Publicitate

Consiliul de supervizare al VW a discutat despre cum să reorganizeze rețeaua de producție a constructorului auto pentru a accelera trecerea la o conducere mai curată, se arată în comunicat, fără a oferi detalii.

Grupul VW, ale cărui mărci variază de la Audi și Porsche premium la VW și Skodas de masă, a analizat, de asemenea, cum să remedieze o strategie software afectată de întârzieri și depășiri de costuri.

Detaliile complete despre ceea ce s-a discutat vor fi prezentate la conferința anuală a companiei pentru mass-media din 14 martie.

Reuters a relatat mai devreme vineri că membrii consiliului de administrație urmau să discute la ședința de vineri dacă să construiască o nouă fabrică pentru sedanul electric Trinity, o decizie despre care șeful mărcii VW, Thomas Schaefer, a declarat în decembrie că va fi luată în această lună.

Declarația VW nu a precizat dacă planul, elaborat sub conducerea fostului director general Herbert Diess, va continua sau dacă va produce noua mașină la principala sa uzină din Wolfsburg, o idee lansată de directori la sfârșitul anului trecut.

De asemenea, consiliul de administrație ar urma să discute ce modele noi ar putea fi produse la uzina VW din Hanovra, în Germania, după ce producția VW Bus 6.1 se va încheia, și la uzina sa din Osnabrueck, căreia i-ar putea fi atribuit un nou model Porsche, potrivit ziarului german de afaceri Handelsblatt, care citează surse neidentificate.

Angajații se tem că 1.000 de locuri de muncă ar putea fi puse în pericol la Hanovra dacă uzinei nu i se va aloca un nou model, potrivit ziarului, citând surse apropiate forței de muncă.

Un purtător de cuvânt al comitetului de întreprindere a negat raportul Handelsblatt, spunând că locurile de muncă din Hanovra sunt garantate în cadrul unui acord cu compania până în 2029. „Va exista o soluție viabilă pentru Hanovra”, a declarat purtătorul de cuvânt.

Runda de planificare a fost prima de când șeful Porsche, Oliver Blume, i-a succedat lui Diess în funcția de director general al grupului VW în toamna anului trecut și a amânat întâlnirea de la data planificată inițial în noiembrie.

Blume a măturat planurile strategice ale constructorului auto de când a preluat conducerea pentru a raționaliza operațiunile acestuia, un contrast față de Diess, care era cunoscut pentru planurile ambițioase, dar criticat de unii, inclusiv de comitetul de întreprindere, pentru lipsa unei execuții clare.

Publicitate
Articolul precedentCum poate noua tehnologie să sporească eficiența vehiculelor electrice
Articolul următorUrmăriți trailerul pentru Fast X chiar aici

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here