Tailpipe Bloomberg

ROMA – Italia și-a intensificat opoziția față de planurile europene de interzicere a vânzării de mașini noi pe benzină și diesel în 12 ani, ministrul transporturilor Matteo Salvini calificând trecerea rapidă la vehiculele electrice drept „sinucidere” și un „cadou” pentru industria chineză.

Publicitate

Normele aprobate marți de Parlamentul European vor impune ca, până în 2035, producătorii de automobile să reducă cu 100% emisiile de CO2 ale noilor mașini vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de noi vehicule alimentate cu combustibili fosili în blocul celor 27 de țări.

Acest plan a picat prost în Italia, unde locuiesc mărci precum Fiat și Alfa Romeo, unde industria auto este încă axată în mare parte pe tehnologia motoarelor cu combustie.

„Cu toții ne pasă de apă, de calitatea aerului și de un mediu mai curat… dar asta nu înseamnă concedierea a milioane de lucrători și închiderea a mii de întreprinderi”, a declarat Salvini, care conduce partidul de dreapta Liga.

„Fundamentalismul ideologic al electricității este doar o sinucidere și un cadou pentru China”, a adăugat el.

Salvini, care este și viceprim-ministru, a declarat că este nevoie de mai mult timp și de mai multă finanțare pentru a asigura o tranziție fără probleme.

Ministrul de externe Antonio Tajani a indicat anterior că Roma va încerca să dilueze obiectivul.

„Italia va înainta propria contrapropunere: limitarea reducerii la 90%, pentru a da șansa industriilor să se adapteze”, a declarat Tajani, citat de cotidianul Corriere della Sera.

Industria auto națională are peste 270.000 de angajați, direct sau indirect, și reprezintă peste 5% din produsul intern brut al țării, potrivit datelor furnizate de asociația auto ANFIA.

Vânzările de mașini complet electrice au scăzut cu 27% anul trecut în Italia, reprezentând doar 3,7% din totalul înmatriculărilor de mașini noi, potrivit ANFIA.

Țările UE au ajuns la un acord privind interzicerea mașinilor cu motoare termice în octombrie anul trecut, dar mai trebuie să aprobe oficial normele înainte ca acestea să intre în vigoare. Aprobarea finală este așteptată în luna martie.

 

 

Publicitate
Articolul precedentÎn conflictul UE privind datele despre autovehicule, asigurătorii și alții se pregătesc pentru întârzieri și dezamăgiri
Articolul următorVW majorează cu 4% prețurile modelelor cu motoare cu combustie

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here