lance-stroll-of-canada-and-aston-martin-f1

2023 va fi cel de-al șaptelea sezon al lui Lance Stroll în Formula 1. În acest timp, el s-a transformat într-un pilot care, în mare parte, stă departe de probleme, conduce în limitele sale și, ocazional, surprinde cu performanțe puternice. De asemenea, el nu a terminat niciodată mai bine de locul 11 în clasamentul campionatului.

Publicitate

Tatăl lui Lance Stroll, Lawrence Stroll, deține atât echipa Aston Martin F1, cât și o parte din Aston Martin însăși. Nu este un secret că Stroll se află aici în principal din această cauză; de fapt, Stroll a condus pentru diferite forme ale echipei de când tatăl său a cumpărat-o ca Sahara Force India în 2019.

lance-stroll-of-fia-formula-3-team-van-amersfoort-racing-news-photo-1674325889

CUM S-A AJUNS AICI

Răspunsul mai larg la această întrebare nu este un mister: Lance Stroll a ajuns în Formula 1 pentru că tatăl său este un miliardar despre care se spune că deține o parte semnificativă a unei întregi companii auto. Totuși, CV-ul său real este un pic mai convingător.

Stroll a petrecut doar trei ani în mașini înainte de a se alătura F1, ocolind două trepte ale scării pentru a se alătura seriei după un sezon de succes în Formula 3 Europe în 2016. A fost un sezon deosebit de puternic, totuși; Stroll a câștigat un titlu în mod convingător în fața unui pluton care s-a întâmplat să îl includă pe actualul pilot Mercedes George Russell în drumul său pe scara ierarhică. Aceasta l-a adus la Williams în 2017, unde și-a revenit după ce a abandonat în primele trei curse de F1 din carieră pentru a obține în cele din urmă un podium la Baku.

A continuat cu Williams în 2018, o campanie mult mai puțin reușită, în care a marcat puncte doar de două ori. În același timp, tatăl său a căutat alte oportunități pentru fiul său. Acest proces de evaluare s-a încheiat în cele din urmă cu Stroll cumpărând ceea ce era atunci Force India, depășindu-l pe tatăl la fel de bogat al lui Nikita Mazepin pentru această onoare. Nici un singur fan al Formulei 1 nu a fost surprins când Stroll s-a alăturat echipei proaspăt redenumite Racing Point în 2019.

Stroll nu a făcut nicio apariție serioasă la echipa mai bună în 2019, dar programul părea să ia foc în 2020 și a excelat în mașina mai rapidă. A obținut al doilea și al treilea podium din carieră și alte două clasări în top cinci, dar cel mai prestigios punct culminant a fost pole position-ul obținut într-o cursă ciudată pe un circuit de la Istanbul Park Circuit alunecos și imprevizibil.

Echipa a fost rebranduită ca Aston Martin înaintea sezonului 2021. Anul 2023 va marca al treilea său în nuanța specială a echipei, British Racing Green.

lance-stroll-of-canada-driving-the-aston-martin-amr22-news-photo-1674325768

CUM A FOST 2022

În timp ce echipa cunoscută pe atunci sub numele de Racing Point a aliniat ani de zile mașini puternice de mijlocul clasamentului, care au culminat cu un sezon 2020 în care a câștigat cursele, de la schimbarea mărcii Aston Martin a avut probleme. Echipa a terminat pe locul cinci sau mai bine doar o singură dată în ultimii doi ani, mai întâi luptându-se ca o victimă a schimbării regulilor care a afectat configurațiile de forță de apăsare cu rake redus în 2021 și apoi luptându-se să se adapteze la un set de reguli complet nou în 2022. În acest an, coechipierul Sebastian Vettel, cvadruplu campion mondial, a obținut puncte în doar zece curse pentru a ocupa doar locul 12 în campionatul piloților.

Stroll a obținut puncte în opt, suficient pentru a termina pe locul 15. Punctul culminant al sezonului său a fost la Singapore, o cursă în care a terminat pe locul 6 și l-a depășit pe Vettel în ziua cursei. În afară de asta, a fost un sezon nespectaculos pentru canadian.

lance-stroll-of-canada-and-aston-martin-f1-team-walks-in-news-photo-1674325732

OBIECTIVE PENTRU 2023

În acest moment, așteptarea unei îmbunătățiri majore pe circuit din partea lui Stroll ar putea fi un punct discutabil. El intră în al șaptelea an în ceea ce a fost deja o carieră destul de lungă în Formula 1 pentru cineva care nu a câștigat nicio cursă, iar faptul că tatăl său este proprietarul echipei înseamnă că are siguranța locului de muncă pentru a nu-și face niciodată griji cu privire la piloții promițători din Formula 2 care așteaptă în culise. În schimb, Stroll se îndreaptă spre 2023 cu o nouă bătălie cu miză mică de coechipier împotriva unui nou fost campion, Fernando Alonso.

Stroll s-a descurcat destul de bine împotriva lui Vettel în 2021, chiar dacă această performanță s-a diminuat în sezonul trecut. Alonso ar putea fi o provocare mai dificilă. Deși este cu șase ani mai în vârstă și cu mult mai puțin succes în cariera sa în F1 decât Vettel, Alonso este un coechipier faimos și dificil. O parte din această reputație provine din istoricul său de persoană cu care este dificil să lucrezi, dar mai mult din ea provine din cauza hotărârii sale competitive și a performanțelor sale pe circuit. În timp ce Esteban Ocon l-a depășit pe Alonso anul trecut la Alpine, a făcut-o pe fondul unor citate constante despre relația lor dificilă. În cazul lui Stroll, aceasta stabilește bătălii interne atât pe pistă, cât și în afara ei.

lance-stroll-of-canada-driving-the-aston-martin-amr22-news-photo-1674325795

UN SEZON DE SUCCES ARATĂ CA…

Cu atât de puține amenințări externe la adresa continuării carierei sale în F1 și chiar mai puține șanse realiste de a urca pe grila de start la o echipă mai mare, sezonul 2023 al lui Lance Stroll în F1 va fi cel mai probabil despre lupta sa cu Alonso. Îl poate învinge pe campionul în vârstă? Poate experiența de veteran a lui Alonso să ajute echipa să dezvolte o mașină mai bună și să urce mai mult pe grilă? Au Stroll sau Alonso un podium în acest sezon, care ar marca primul pentru echipă de la rebranduirea din 2021? În timp ce cariera sa ar trebui să continue oricum, al șaptelea sezon al lui Stroll depinde de aceste întrebări.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.