eqs_3
Vânzările de vehicule complet electrice au crescut de mai mult de două ori, ajungând la 117.800, a precizat Mercedes. Modelul EQS (foto) a înregistrat 19.200 de vânzări globale în 2022.

Livrările globale de autoturisme ale Mercedes-Benz au fost afectate relativ ușor de vânturile potrivnice din 2022, cum ar fi războiul din Ucraina, măsurile COVID-19 și blocajele din lanțul de aprovizionare.

Vânzările mondiale de autoturisme ale producătorului auto au scăzut anul trecut cu doar 1%, la 2,05 milioane, a anunțat marți Mercedes.

Publicitate

Singura regiune cheie care a înregistrat o scădere a vânzărilor de la un an la altul a fost China, cu o scădere de 1 la sută. Europa și America de Nord au înregistrat creșteri de 1 la sută și, respectiv, 3 la sută.

Pe celelalte piețe globale ale Mercedes, volumul s-a prăbușit cu 27 la sută, în mare parte din cauza faptului că producătorul auto a suspendat operațiunile din Rusia, în urma invaziei din Ucraina.

Vehiculele entry-level, segmentul cu cel mai mic preț, au scăzut cu 10 la sută în 2022, în principal din cauza blocajelor din lanțul de aprovizionare. Variantele complet electrice ale Clasei A și B au reprezentat 10 la sută din totalul vânzărilor, a declarat Mercedes, dublu față de procentul din 2021.

Vânzările de mașini full-electrice ale Mercedes au crescut cu 124% în 2022, la 117.800 de unități.

Directorul general Ola Kallenius se concentrează pe mașini cu marje mai mari, cum ar fi Maybach, și scoate în evidență modelele „entry luxury” A- și B-Class.

Cererea pentru vehiculele de înaltă clasă Maybach a fost deosebit de puternică, cu o creștere a vânzărilor în 2022 de 37% de la an la an, determinată de creșterea vânzărilor în China, Japonia, Coreea și Orientul Mijlociu.

Vânzările din al patrulea trimestru au crescut cu 17 procente pe măsură ce blocajele logistice și de piese de schimb s-au atenuat.

Mercedes Sprinter 2018
Vânzările globale ale modelelor de furgonete, inclusiv Sprinter (foto), au crescut cu 4 procente, până la 411.000.

Vânzările de utilitare au crescut cu 4 procente

Rivalul BMW Group a livrat puțin sub 2,4 milioane de vehicule în 2022, în scădere cu 4,8% față de anul precedent, iar vânzările mărcii BMW au scăzut cu 5,1%, la 2,1 milioane, în condițiile în care blocajele provocate de închiderile din China, precum și de războiul din Ucraina au diminuat livrările.

Furgonetele Mercedes-Benz, acum o divizie separată de autoturisme, au înregistrat o creștere a vânzărilor pe întregul an de 4 procente, la 411.000 de unități. Din acest număr, 14.700 au fost full-electrice, a precizat Mercedes, o creștere de 15 procente.

Vânzările în America de Nord au crescut cu 20 la sută, cu un total de 73.800 de furgonete Sprinter și Metris livrate. Vânzările în Germania, cea mai mare piață individuală, au crescut cu 15 procente, la 113.200.

Vânzările de furgonete din trimestrul al patrulea au fost deosebit de puternice, cu un avans general de 14 procente, până la 121.500 de unități, a precizat Mercedes.

Articol preluat: Autonews

 

Publicitate
Articolul precedentVW avertizează asupra instabilității anului 2023, în condițiile în care livrările mărcii principale au scăzut cu 7% în întregul an
Articolul următorPorsche va oferi 911 Dakar în aceste variante inspirate din raliurile Dakar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here