Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE - 3

  • Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE aduce soluții îndrăznețe la învățămintele de la W13 de anul trecut
  • Toto Wolff: „Văd atât de mult efort, motivație și energie în cadrul organizației pentru a lansa o mașină care, în cele din urmă, va fi suficient de competitivă pentru a se lupta chiar în fruntea grilei.”
  • S-a revenit la negru pentru livrea de culoare, deoarece un aspect iconic revine, în numele unei performanțe mai mari
  • Atât Lewis Hamilton, cât și George Russell vor scutura mașina la Silverstone în cursul zilei de astăzi
  • Imaginile de randare generate pe calculator ale unei iterații anterioare a modelului W14 sunt atașate
  • Sunt disponibile materiale media suplimentare, inclusiv specificații tehnice, întrebări și răspunsuri cu Toto Wolff, Hywel Thomas și Mike Elliott, împreună cu pachetul de presă 2023
  • Imagini și active suplimentare fără drepturi vor fi disponibile pe parcursul zilei

Un nou sezon, noi provocări și o nouă mașină. Astăzi, echipa Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team prezintă concurentul nostru din 2023, Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE.

Publicitate

Făurit în învățămintele unui 2022 dificil, W14 este izbitor în aspectul său. Conceptul care stă la baza modelului W13 a fost păstrat, iar dezvoltarea s-a concentrat pe zonele de performanță de bază. Acest lucru a dus la o mașină care păstrează ADN-ul distinctiv al predecesorului său și introduce o combinație de schimbări notabile care sunt vizibile la prima inspecție – cum ar fi caroseria gulley de pe capacul motorului – și altele sub suprafață.

Aspectul atrăgător al mașinii nu se limitează nici la arhitectură. Livrea neagră iconică din 2020 și 2021 a fost rafinată ca parte a unui proiect semnificativ de reducere a greutății totale. La volanul lui W14 se vor afla Lewis Hamilton și George Russell, care se aliniază pentru al doilea sezon împreună, susținuți de Mick Schumacher în rolul său de al treilea pilot.

„Speranțele și așteptările noastre sunt întotdeauna să fim capabili să ne luptăm pentru un Campionat Mondial. Cu toate acestea, concurenții noștri au fost foarte puternici anul trecut, iar noi trebuie să recuperăm decalajul”, a declarat directorul echipei și CEO al Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team, Toto Wolff. „A concura în frunte necesită rezistență, muncă în echipă și determinare. Facem față fiecărei provocări, punem echipa pe primul loc și nu vom lăsa nimic neinspirat în goana pentru fiecare milisecundă. În acest an, vom merge până la capăt pentru a reveni în față.”

Un concept redefinit

„Anul trecut a fost dificil, dar a fost plin de învățăminte”, a comentat Toto. „Sper că 2023 va fi dovada că am înțeles cum să dezlegăm problemele și să îmbunătățim pachetul mașinii.”

„W13 a avut cu siguranță performanțe pe care nu am reușit niciodată să le deblocăm și să punem toată forța de apăsare la sol. Mașina noastră s-a comportat foarte bine la finalul sezonului. Cu toate acestea, încă aveam faimoasele sărituri pe unele circuite, iar mașina nu le-a oferit niciodată piloților un feedback bun, ceea ce i-a limitat în a putea forța cu adevărat. Am încercat să păstrăm toate bunătățile lui W13 și să abordăm punctele slabe ale acestuia”, a continuat el.

Provocarea de a debloca performanțele mașinii de anul trecut, în timp ce se rezolvau problemele pe care echipa le putea rezolva în timpul sezonului, a fost întâmpinată cu capul sus atât de Brackley, cât și de Brixworth. În mod special, evoluția din timpul anului a dus la un memorabil rezultat de un-doi la Marele Premiu de la São Paulo. Progresul înregistrat pe parcursul anului 2022 îl entuziasmează pe directorul tehnic, Mike Elliott.

„Anul trecut, odată ce ne-am dat seama ce trebuie să facem, a fost nevoie de o cantitate uriașă de muncă pentru a ne mișca înainte. Spre finalul sezonului, se putea vedea îmbunătățirea performanțelor, iar iar iarna a fost o resetare. Am făcut toate lucrurile pe care am vrut să le facem cu W13 anul trecut, dar pe care nu am putut să le facem din cauza constrângerilor de resurse sau pentru că atenția noastră era în altă parte, rezolvând alte probleme”, a spus el.

Printre domeniile vizate se numără reducerea greutății totale, oferind piloților un echilibru mai consistent al mașinii pe toată plaja de viteze și o mai bună adaptare a caracteristicilor aerodinamice la cerințele reglementărilor aerodinamice. Acest lucru este confirmat în domenii precum un șasiu semnificativ mai ușor, geometria revizuită a suspensiei față, ajustări ale sistemului de răcire și un concept aerodinamic rafinat bazat pe învățămintele de anul trecut.

„Cu această generație de mașini, performanța stă în detalii. Când vă uitați la W14, veți vedea ADN-ul lui W13, dar și multă evoluție și îmbunătățire a detaliilor”, a adăugat Elliott.

All in Performance

„Culorile noastre de acum înainte vor fi argintiu și negru”. Așa a spus Toto la lansarea mașinii de anul trecut, iar pentru 2023, echipa revine la acestea din urmă în numele performanței. Atingerea limitei de greutate este o provocare semnificativă pentru această generație de mașini, iar echipa s-a inspirat din legendara creație a săgeților de argint originale. Cu toate acestea, în loc să se dezbrace vopseaua până la aluminiul strălucitor de dedesubt, pe W14 va fi fibră de carbon neagră și elegantă.

„Am fost supraponderali anul trecut. Anul acesta am încercat să ne dăm seama unde putem stoarce fiecare gram. Așa că acum, istoria se repetă. Veți vedea că mașina are câteva bucăți de carbon brut, alături de unele care sunt vopsite în negru mat. Bineînțeles, atunci când am schimbat livrea în 2020, principalul factor determinant a fost susținerea cauzelor diversității și egalității, care ne sunt întotdeauna aproape de inimă. Culoarea neagră a devenit parte din ADN-ul nostru în acel moment, așa că suntem încântați să ne întoarcem la ea”, a comentat Toto.

Legăturile istorice nu se termină însă aici, livrea neagră fiind, de asemenea, un ecou al modelului Sauber C12 din 1993. Acea mașină a utilizat puterea „Concept by Mercedes” și a marcat revenirea stelei cu trei puncte în vârful sporturilor cu motor pentru prima dată din 1955.

Fixări de intrare și de fiabilitate

La 30 de ani de la crearea motorului construit la Brixworth, care a dus la revenirea Mercedes în cursele de Grand Prix, fabrica din Northamptonshire este din nou un stup de activitate. Odată cu înghețarea hardware-ului unității de putere, accentul s-a mutat pe două domenii cheie: fiabilitatea și software-ul.

„Este cea mai aglomerată perioadă a anului”, a declarat Hywel Thomas, directorul general al Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP). „Avem ultima înghețare a software-ului de performanță din acest ciclu de reglementare înainte de începerea sezonului, așa că a fost multă muncă. Am găsit cele mai multe performanțe recent prin modul în care folosim motorul și asta înseamnă actualizări de software. Știind că este ultima oportunitate de dezvoltare a asigurat că a fost un adevărat efort pentru a împacheta cât mai multă muncă posibil.”

Provocările prezentate de W13 nu s-au limitat nici la șasiu. Efectul ricoșeului asupra unității de putere a fost îngrijorător, iar soluțiile de fiabilitate au fost implementate. „Până la sfârșitul sezonului, motoarele erau lovite și rănite”, a continuat Hywel. „Am analizat modificările de proiectare făcute la șasiu, împreună cu cele de la motor, și am făcut treabă ca echipă. Cele mai mari modificări la unitatea de propulsie din acest an sunt elementele de fiabilitate, pentru a ne face mai rezistenți dacă ne trezim cu mașina lovită la sol.”

Diversitatea performanței motorului

Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE a fost prezentat la Silverstone, casa sporturilor cu motor britanice, în cursul zilei de astăzi. La lansarea mașinii noastre au participat membrii celei mai recente cohorte de ucenici ai echipei noastre și stagiarii PETRONAS. Angajamentul echipei de a construi o forță de muncă mai diversă rămâne o prioritate semnificativă. Programele noastre de ucenici și stagiari, împreună cu Accelerate 25, au contribuit la realizarea unor progrese semnificative în acest domeniu. Dar mai sunt încă multe de făcut.

„Este fantastic că unii dintre ucenicii noștri din 2023 și stagiarii PETRONAS ne-au ajutat să lansăm mașina din acest an. Este o reamintire a echipei la care aspirăm să devenim. Angajamentul nostru de a deveni o organizație mai diversă și mai performantă este de nezdruncinat și suntem mulțumiți de pașii pe care i-am făcut”, a declarat Toto.

Programul Accelerate 25 formalizează ambiția noastră de a avea cel puțin 25% din noii membri ai echipei care provin din grupuri subreprezentate. De la lansarea de acum doi ani, procentul nostru de angajați de sex feminin a crescut de la 12% la 16%, iar numărul membrilor echipei care provin din minorități etnice a crescut de la 3% la 9%, începând cu ianuarie 2023.

„Aceste cifre reprezintă o evoluție pozitivă și aspirăm la mai mult. La doi ani de la lansarea programului Accelerate 25, acum este momentul potrivit pentru a reflecta; putem fi mulțumiți de progresele pe care le-am făcut și trebuie să ne precizăm cum să mergem mai departe. Cu toate acestea, accentul nostru nu se referă doar la recrutare; este vorba, de asemenea, de păstrarea și dezvoltarea talentelor noastre diverse. Vom continua să facem eforturi pentru a ne atinge obiectivele în acest domeniu”, a declarat Toto.

Anul care urmează

Fiabilitatea, corelația și învățarea vor fi în centrul atenției atunci când vine vorba de testele de pre-sezon din Bahrain. Cu doar trei zile de rulare înainte de primul weekend de cursă al sezonului, un test eficient și de succes este imperativ.

„Anul trecut nu am reușit niciodată să ne punem cu adevărat la punct cu echilibrul mașinii. Toată munca obișnuită pe care o facem la începutul sezonului nu a avut loc din cauza problemelor pe care încercam să le corectăm”, a comentat Mike. „Trebuie să învățăm cât mai multe, să ne dăm seama cum să obținem cele mai bune performanțe de la mașină și ce putem învăța pentru a contribui la următoarele evoluții.”

„Cei de la șasiu au o cantitate enormă de muncă pe care vor să o finalizeze pentru a învăța”, a adăugat Hywel. „Noi trebuie să fim în fundal, făcându-ne treaba și ajutând la acumularea kilometrajului.”

Această relație simbiotică dintre Brackley și Brixworth a fost crucială pentru progresul echipei anul trecut. „Am lucrat împreună, ne-am gândit cum să luăm ceea ce avem în ambele părți și ne-am îmbunătățit în toate domeniile. Este interesant să vedem care este rezultatul acestei apropieri continue anul acesta.”

Toto a adăugat: „Întreaga organizație a forțat la maxim anul trecut. Când ne-am dat seama că mașina nu era acolo unde ne doream să fie, am mobilizat fiecare rezervă pe care o aveam. Acest lucru nu s-a oprit niciodată de-a lungul sezonului. Acum ne pregătim să începem sezonul următor. Văd atât de mult efort, motivație și energie în cadrul organizației pentru a lansa o mașină care, în cele din urmă, va fi suficient de competitivă pentru a se lupta în fruntea grilei de start.”

Pornit si incarcat

Această energie este ceva ce îi inspiră atât pe Lewis, cât și pe George. „Fac parte din această echipă de peste un deceniu și eforturile tuturor nu încetează să mă uimească”, a comentat Lewis. „Mi se pare inspirat modul sârguincios și pasionat în care fiecare persoană își abordează munca.”

George a adăugat: „Am fost incredibil de impresionat de modul în care echipa a dezvoltat mașina pe parcursul sezonului trecut. Am luat avânt pe tot parcursul anului 2022 și suntem încântați să vedem cum a progresat acest lucru în timpul iernii.”

Și ce părere au despre gândurile lor inițiale despre W14? George a continuat: „Din punct de vedere estetic arată grozav! Este îndrăzneț, agresiv și iese în evidență”. Lewis a adăugat: „Să vezi evoluția mașinii și schimbările care au fost făcute este fascinant. Am reproiectat, optimizat și inovat atât de multe părți ale mașinii, iar acest lucru este impresionant. Și îmi place noua livrea! Spune: „vorbim serios”.”

Sezonul trecut i-a adus lui George primul pole position și victoria în Marele Premiu. El are în vedere alte succese în acest an și este nerăbdător să plece. „A fost o iarnă lungă și sunt multe așteptări pentru a vedea dacă W14 se ridică la nivelul așteptărilor noastre. Sunt entuziasmat și, deși se vorbește mult în acest moment al sezonului, acum trebuie să vedem cum ne comportăm atunci când mașina va ieși pe circuit.”

Pentru Lewis, motivația interioară arde puternic în timp ce încearcă să revină după primul sezon fără victorie din carieră. „Sunt entuziasmat să merg din nou la curse. Mă simt calm, plin de energie și mi-am ascuțit concentrarea. Sunt pregătit să fac tot ce este necesar pentru a câștiga.”

Lewis și George încep cel de-al doilea sezon împreună ca și coechipieri, dar există o schimbare la pilotul de rezervă pentru 2023. Mick Schumacher se alătură echipei după doi ani petrecuți ca pilot de curse la Haas F1 Team. Germanul în vârstă de 23 de ani a declarat: „Întotdeauna m-am simțit foarte apropiat de Mercedes. Sunt foarte fericit să fac parte din echipă și știu cât de important va fi rolul meu în sprijinirea dezvoltării modelului W14. Mă angajez să dau tot ce am mai bun pentru a contribui la performanța noastră în acest mediu competitiv.”

Creștere comercială continuă

Dezvoltarea sportului continuă în ritm alert; o cursă în Las Vegas, al treilea din cele trei Mari Premii din Statele Unite din acest sezon, cifre record de asistență și un nou sezon al emisiunii Drive to Survive, care se va lansa în curând. „Formula 1 merge din ce în ce mai bine în întreaga lume. Cred că face acest lucru pentru că oferim un conținut bun. Curse adecvate, personalități interesante și controverse ciudate pe circuit și în afara lui”, a declarat Toto.

Această explozie a interesului a fost reflectată în forța și extinderea continuă a ecosistemului nostru de parteneri, iar echipa este acum una dintre cele mai importante francize sportive globale în ceea ce privește veniturile comerciale.

Reînnoirea parteneriatului nostru tehnic și de titlu cu PETRONAS începând cu sezonul 2026 a fost anunțată la sfârșitul anului trecut, trimițând un mesaj clar. „Echipa noastră și PETRONAS nu mai sunt doar parteneri, suntem o familie și vom fi o singură echipă pentru încă mulți ani de acum înainte. Suntem entuziasmați să concurăm în viitor alături de PETRONAS, cu ambiția de a stabili din nou standardul, prin performanțele noastre pe circuit și prin pionieratul tranziției unei echipe sportive globale către un viitor net-zero.”

Astăzi, anunțăm cei mai noi inovatori care se alătură familiei noastre de parteneri. Multinaționala americană Qualcomm Technologies a încheiat un acord multianual cu echipa pentru promovarea mărcii sale Snapdragon. Colaborarea strategică va valorifica puterea platformei Snapdragon în beneficiul echipei și al fanilor noștri la nivel mondial. De asemenea, urăm bun venit grupului tehnologic G42, cu sediul în Abu Dhabi, care susține inteligența artificială (AI) ca o forță puternică pentru bine, pentru a spori și îmbunătăți abilitățile și viețile oamenilor.

Aceștia sunt cei mai recenți jucători globali care încep parteneriate cu echipa înainte de sezonul 2023, după patru acorduri anunțate recent. Solera, liderul mondial în gestionarea ciclului de viață al vehiculelor și compania de tehnologie de plăți Nuvei, au convenit amândouă asupra unor parteneriate pe mai mulți ani. Einhell, un producător de top de unelte electrice fără fir de ultimă generație și echipamente de grădină, devine „Expertul oficial în unelte” al echipei. Între timp, Sherwin-Williams se alătură ca furnizor autorizat de vopsele și acoperiri auto pentru mașinile de Formula 1 ale echipei.

Richard Sanders, director comercial al echipei Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team, a declarat: „Creșterea F1 la nivel global se reflectă în interesul tot mai mare din partea mărcilor de talie mondială și a companiilor inovatoare de a se alătura ecosistemului nostru de parteneri. Suntem mândri să ne adăugăm la entuziasmul zilei de lansare prin primirea atât a Snapdragon, cât și a G42. Ei se alătură altor câteva mărci fantastice cu care am încheiat parteneriate în vederea sezonului 2023 și așteptăm cu nerăbdare să lucrăm îndeaproape cu ei, precum și cu partenerii noștri de lungă durată, pe tot parcursul anului.”

Publicitate
Articolul precedentRenault Espace pierde din lungime și câștigă lățime în noua formă de SUV
Articolul următorOdată cu reducerile de personal de la Ford, disponibilizările legate de vehiculele electrice încep să se facă simțite în Europa

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here