Mercedes-Benz ar putea prezenta în avanpremieră o nouă gamă de modele compacte în cursul acestui an, bazată pe noua sa arhitectură MMA, a declarat Ola Kallenius, CEO-ul companiei.
Constructorul auto va continua să vândă mașini compacte, chiar dacă va pune accent pe vânzările modelelor sale cu cea mai mare marjă de profit, inclusiv marca de lux Maybach, divizia de înaltă performanță AMG și off-road-ul G-Class. Prețul mediu de vânzare al unei mașini Mercedes a crescut cu 43% din 2019, fiind acum de aproximativ 73.000 de euro (78.000 de dolari).
Strategia de a se concentra pe mașinile de înaltă clasă a ridicat întrebări dacă Mercedes mai este angajată în segmentul compact, a recunoscut Kallenius vineri, la prezentarea rezultatelor financiare ale Mercedes pentru 2022.
Întrebat dacă în viitor vor exista investiții în mașini mai mici, Kallenius a răspuns: „Nu este o problemă: „Răspunsul scurt este da”.
El a adăugat: „Dar ne vom concentra pe modelele care credem că sunt cele mai de succes la nivel mondial. S-ar putea ca mai târziu în acest an să facem chiar o sugestie despre cum va arăta acest viitor.”
În prezent, Mercedes comercializează în Europa șapte modele compacte principale construite pe platforma MFA2: Clasa A, Clasa B, Clasa A sedan, CLA coupe, CLA break, GLA (plus EQA EV) și GLB (plus EQB EV).
Mercedes intenționează să reducă acest număr la patru în următorii ani.
Spre deosebire de viitoarea arhitectură MB.EA a Mercedes pentru mașini mai mari, care este destinată doar vehiculelor electrice cu baterii, MMA poate găzdui motoare cu combustie internă, deși a fost proiectată în jurul unui sistem de propulsie complet electric. Primul dintre cele patru vehicule de pe platformă este așteptat să fie lansat în 2024.
Segmentul „entry level”, care include aproximativ 20.000 de vânzări ale mărcii Smart, a reprezentat 595.916 din cele 1,04 milioane de vânzări de autoturisme ale Grupului Mercedes-Benz, adică aproximativ 29%.
Această cifră reprezintă o scădere de 2 procente față de 2021, în timp ce vânzările globale au crescut cu 5 procente. Vânzările în segmentul „top end” au crescut cu 9 procente, iar în segmentul „core”, au crescut cu 8 procente.
„Intrarea în lux”
Kallenius a descris noua strategie compactă a Mercedes ca fiind „entry luxury” și intenționează să crească prețurile pentru modelele compacte, în încercarea de a crește marjele mai aproape de ținta sa generală de 14 procente.
Mercedes le-a spus analiștilor în martie 2022 că modelele entry level vor reprezenta o parte mult mai mică din vânzările globale până în 2026.