VW logo lit up B webHAMBURG – Un tribunal german a dat dreptate unui grup ecologist care a intentat un proces împotriva autorității federale pentru autovehicule KBA pentru că a pus în circulație mașini cu un software de recirculare a gazelor de eșapament pe care îl consideră ilegal.

Deutsche Umwelthilfe (DUH) solicită rechemarea în service a modelelor diesel VW Golf din cauza manipulării software-ului la mecanismele de emisii, susținând că KBA nu ar fi trebuit să permită niciodată ca aceste vehicule să fie lansate pe piață.

Publicitate

DUH susține că autoritățile au permis VW să scape cu o formă mai ușoară a dispozitivului „defeat”, care a ocolit reglementările privind emisiile în scandalul de trucare a motoarelor diesel al producătorului auto.

„Cazul a avut efectiv succes”, a declarat luni un purtător de cuvânt al instanței, ceea ce înseamnă că decizia KBA de a pune în circulație vehiculele trebuie revocată.

VW a declarat că hotărârea poate fi atacată, astfel că nu există o amenințare imediată ca autoritățile de reglementare să revoce licențele auto sau să ordone modernizarea hardware-ului.

Constructorul auto a declarat că va aștepta să primească raționamentul complet al instanței înainte de a decide următorii pași.

VW a declarat că software-ul este necesar pentru a reduce riscurile la nivelul motorului pentru a evita daune sau chiar accidente și că ar fi fost iresponsabil să vândă mașini fără el.

DUH plănuiește alte procese împotriva KBA care implică alte modele VW, precum și vehicule BMW și Mercedes-Benz, ceea ce, dacă va avea succes, ar putea însemna că până la 10 milioane de mașini autorizate de KBA ar trebui rechemate pentru a fi modernizate sau retrase de pe străzi, a precizat grupul într-un comunicat.

Hotărârea se referă la software-ul instalat de VW pentru a controla recircularea gazelor de eșapament, despre care instanțele UE au spus că este ilegal în anumite condiții, dar pe care VW îl consideră conform cu legea.

În noiembrie anul trecut, Curtea Europeană de Justiție a susținut drepturile asociațiilor de mediu de a întreprinde astfel de acțiuni împotriva omologărilor de vehicule din UE, pe baza procesului intentat de DUH, care a fost respins inițial de tribunalul administrativ din Schleswig în 2017.

Publicitate
Articolul precedentMercedes ar putea prezenta în premieră anul acesta înlocuitorii Clasei A și Clasei B
Articolul următorBentley va renunța la motorul W12 în trecerea la electrice

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here