Ani de zile de avertismente privind pierderea de locuri de muncă în urma tranziției de la propulsoarele cu ardere internă la automobilele complet electrice încep să devină realitate, deoarece Ford a anunțat săptămâna aceasta că va reduce aproape jumătate din personalul său european de inginerie, format din 6.200 de persoane.
De interes: Ford va reduce numărul de locuri de muncă
Martin Sander, șeful Ford EV din Europa, a declarat că motivul este, pur și simplu, că mașinile electrice sunt mult mai simple. „Aceste schimbări sunt determinate de tranziția către propulsoare complet electrice și de reducerea drastică a complexității vehiculelor și operațiunilor noastre”, a declarat Sander.
În viitor, Ford se va baza pe platforma MEB a grupului Volkswagen pentru două mașini electrice construite la Köln, care vor fi lansate anul acesta și anul viitor, împărțind bazele cu VW ID4 și VW ID5. Următoarea sa generație de vehicule electrice va utiliza o nouă arhitectură definită prin software dezvoltată în SUA.
„Avem nevoie în mod clar de o structură de costuri mai simplă și mai competitivă în Europa, care să fie aliniată la viitorul nostru portofoliu de produse de vehicule electrice”, a declarat Sander în cadrul unei conferințe telefonice marți dimineață.
Ceilalți 3.400 de ingineri ai Ford din Europa, din Marea Britanie și Germania, vor fi în continuare necesari pentru a dezvolta „top hats” și alte caracteristici pentru ca mașinile să se remarce pe piața ultracompetitivă din Europa, precum și pentru a menține afacerea profitabilă a Ford cu furgonete comerciale. Dar pentru 2.800 dintre ei, nu au existat suficiente proiecte pentru a-i menține angajați, a declarat Sanders.
„Există semnificativ mai puțină muncă de făcut în ceea ce privește trenurile de rulare, pentru că renunțăm la motoarele cu combustie”, a spus el. Ford reduce, de asemenea, 1.000 de posturi administrative.
Ford este una dintre primele companii care leagă în mod explicit anunțurile de reducere a locurilor de muncă de complexitatea redusă a mașinilor electrice, dar cu siguranță nu va fi ultima.