Skoda EV drift

În timp ce driftul ar putea evoca imagini cu mașini japoneze modificate, cu tracțiune spate și fumigene sau cu o franciză de filme de acțiune de milioane de dolari, Skoda a schimbat această percepție prin stabilirea unui record mondial de drift.

Publicitate

Compania cehă a revendicat recent nu unul, ci două recorduri mondiale Guinness pentru cel mai lung drift continuu pe gheață și, odată cu acesta, cel mai lung drift continuu pe gheață al unui vehicul electric (EV).

Jurnalistul auto Richard Meaden s-a aflat la volanul unui SUV Skoda Enyaq RS iV complet electric în timpul dublei încercări de record. El a folosit o pistă circulară cu o circumferință de aproape 190 de metri, trasată pe lacul înghețat Stortjärnen de lângă Östersund, Suedia. Pe parcursul a cinci zile și un total de 18 ore de drift, Meaden a reușit să parcurgă o distanță record de 7,351 km.

Automobilul a reușit o alunecare controlată timp de mai bine de 15 minute pentru a revendica un nou record pentru cel mai lung drift continuu al unui vehicul, depășind recordul anterior de 6,231 km, stabilit de un Subaru Impreza cu motor cu ardere internă (ICE).

Teren de testare autentic

Evenimentele care țin prima pagină a ziarelor, cum ar fi dublul record mondial realizat de Skoda, sunt extrem de utile pentru departamentele de marketing și pentru promovarea pe rețelele sociale. Însă, luând ceea ce este în esență un vehicul electric de șosea și supunându-l la condiții de conducere naturale și nefavorabile, constructorii de automobile pot obține, de asemenea, informații utile despre performanța vehiculului.

În 2018, producătorul chinez Nio a revendicat recordul mondial Guinness pentru cea mai mare altitudine atinsă de un automobil electric. Un Nio ES8 a urcat până la o înălțime de 5.715,28 m la ghețarul Purog Kangri.

Constructorul auto german Porsche a cucerit recordul Guinness World Record pentru cel mai scurt timp de încărcare pentru a traversa Statele Unite cu un vehicul electric. Wayne Gerdes și-a pilotat Porsche Taycan din Los Angeles, California, până la New York, parcurgând 4.561,6 km într-un Porsche Taycan din 2021, cu un timp de încărcare cumulat de doar 2 ore, 26 de minute și 48 de secunde.

În 2022, Polestar s-a îndreptat spre Cercul Polar Arctic pentru a se îmbarca într-un program de testare de iarnă de 15 săptămâni. Marca electrică premium a luat gheața cu o versiune unică puternic modificată a modelului Polestar 2 „Arctic Circle”.

Cu o înălțime de rulare și un cuplu motor crescut, cu un prototip de control al lansării, precum și cu anvelope de 19 inch personalizate cu crampoane metalice de 4 mm, mașina Polestar derivată din „raliu”, deși nu a fost niciodată destinată producției, s-a dovedit a fi un pat de testare util.

Constructorul auto a subliniat că testarea în astfel de condiții i-a permis să analizeze dinamica șasiului într-un ritm mai lent decât pe asfalt, oferind o privire mai atentă asupra modului în care se comportă mașina. Inginerul șef de șasiu al Polestar, Joakim Rydholm, a descris gheața și zăpada ca fiind „locul său preferat în mod absolut pentru a dezvolta mașini”.

Skoda in drift pe gheata

În mod similar, dubla depășire a recordului Skoda a oferit producătorului auto un feedback tangibil în lumea reală. Faptul că a fost folosit un SUV Enyaq RS iV de serie, echipat cu pneuri cu crampoane, sugerează dorința de a aduna informații despre comportamentul mașinii în condiții mai extreme.

Skoda a evidențiat modul în care Enyaq RS iV SUV „s-a descurcat în condiții solicitante”, completând secvența de drift de 39 de ori în cele 15 minute și 58 de secunde ale cursei sale record.

Meaden și Skoda au o istorie în ceea ce privește stabilirea de recorduri în domeniul auto. În 2011, pilotul britanic a stabilit un nou record de viteză pe uscat al Asociației Southern Californian Timing (SCTA) pentru un automobil de serie cu inducție forțată de 2 litri, de 365,44 km/h.

‘Faptul că mă aflu din nou la volanul unei alte Skoda care a doborât recorduri este destul de special’, a declarat Meaden. ‘Să trecem de la Bonneville Salt Flats din SUA la un lac înghețat din Scandinavia – stabilind două recorduri diferite în două mașini foarte diferite. Sunt incredibil de mândru că fac parte dintr-o echipă care a bătut din nou recordul după 12 ani – cine ar fi crezut că vom fi aici, făcând drifturi cu o mașină electrică pe gheață? Acest lucru arată cât de mult se schimbă lumea auto și cât de interesant este, de asemenea.

 

 

Publicitate
Articolul precedentVolvo se pregătește pentru provocări în 2023, după ce profitul trimestrial a scăzut
Articolul următorHaas prezintă noul VF-23 înainte de sesiunea de teste de la Silverstone

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here