Stellantis Italia

MILAN — Stellantis intenționează să elimine până la 2.000 de locuri de muncă în Italia în acest an, pentru a reduce și mai mult forța de muncă în fosta țară de origine a Fiat, pe măsură ce tranziția către vehiculele electrice își face simțită prezența.

Publicitate

Constructorul auto, format în urma fuziunii dintre PSA Group și Fiat Chrysler, și sindicatele locale au convenit asupra reducerilor care reprezintă aproximativ 4,3% din cei 47.000 de angajați din țară. Decizia urmează unor reduceri similare de anul trecut.

Ieșirile planificate vor veni în principal de la muncitorii care nu sunt implicați direct în producție, care vor primi beneficii care includ pensionarea anticipată și până la doi ani de salariu pentru muncitorii mai în vârstă, au declarat luni sindicatele într-o declarație confirmată de Stellantis.

Constructorii de automobile s-au confruntat cu inflația și cu perturbarea lanțului de aprovizionare, în timp ce își retehnologizează fabricile pentru a trece la mașini alimentate cu baterii, ceea ce a determinat o campanie de reducere a costurilor.

Ford Motor a declarat la începutul acestei luni că va reduce 3.800 de posturi în Europa, deoarece dezvoltarea și producția de vehicule electrice necesită mai puțini muncitori.

Stellantis a citat schimbarea de la vehiculele electrice pentru planul său de a lăsa fără activitate o fabrică de producție Jeep din Illinois. „Costul electrificării va avea un impact asupra amprentei de afaceri pe care o vom avea în întreaga lume”, a declarat presei la începutul acestei luni directorul general Carlos Tavares.

Producătorul SUV-urilor Jeep și al autoturismelor Peugeot a purtat discuții cu guvernul italian despre viitorul industriei auto din această țară și despre susținerea cererii de vehicule electrice.

Stellantis va crește producția la fabrica sa din Melfi, în sudul Italiei, pentru a se concentra pe vehiculele electrice și pe cele hibride cu încărcare la priză, și avansează cu planurile pentru o fabrică de baterii în Termoli, care ar trebui să înceapă producția în 2026. La sfârșitul anului 2021, producătorul a declarat că urmărește să își transforme fabrica din Torino într-un hub pentru vehicule electrice.

Publicitate
Articolul precedentCele cinci mari piețe europene de mașini second-hand au scăzut de două ori mai mult decât înmatriculările de mașini noi în 2022
Articolul următorGermania și Italia protestează față de planul strict al UE de interzicere a motoarelor cu ardere internă

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here