STOCKHOLM, Suedia – Volvo Cars a declarat joi că 2023 va fi probabil un alt an dificil, în ciuda cererii puternice pentru vehiculele sale, în timp ce producătorul auto suedez a raportat o scădere a profitului trimestrial.
Volvo, care este deținut majoritar de compania auto chineză Geely Holding, a declarat că profitul operațional din trimestrul al patrulea a scăzut la 3,4 miliarde de coroane (322,2 milioane de dolari), de la 3,7 miliarde de coroane în urmă cu un an.
Profitul a fost afectat de prețurile ridicate la litiu, de costurile mari de logistică și de faptul că a trebuit să cumpere semiconductori pe piața spot, care poate fi mai scumpă decât în cadrul unor contracte pe termen lung.
Volvo și rivalii săi s-au confruntat în ultimul an cu o penurie persistentă de cipuri care a afectat periodic producția, compania cu sediul în Suedia fiind nevoită uneori să oprească temporar producția la unele fabrici.
Alte probleme legate de lanțul de aprovizionare, criza energetică și inflația la roșu au făcut, de asemenea, viața mai grea pentru companie.
„În timp ce 2023 se anunță a fi un alt an plin de provocări, sperăm că lipsurile de aprovizionare legate de COVID din China au rămas în urmă și că vom continua să observăm o îmbunătățire constantă a aprovizionării cu semiconductori”, a precizat compania într-un comunicat.
„În ciuda turbulențelor globale, a incertitudinilor și a recentelor noastre creșteri de prețuri, continuăm să vedem o cerere sănătoasă pentru mașinile noastre”, a mai spus Volvo, adăugând că se așteaptă la o creștere „solidă” de două cifre a vânzărilor cu amănuntul în cursul anului 2023.
Anul trecut, vânzările Volvo pe întregul an au scăzut cu 12%, la 615.121 de unități.
Volvo Cars și-a reafirmat obiectivele de la jumătatea deceniului, care includ vânzarea de mașini la un ritm anual de 1,2 milioane de unități, dintre care jumătate electrice.
Unii analiști au spus înainte de raport că acest obiectiv este prea ambițios.
„Rămânem îndoielnici că firma va putea atinge aceste obiective înainte de 2027 și credem că firma va trebui să își extindă semnificativ definiția „jumătății deceniului””, a declarat Bernstein.
CEO își apără obiectivul
CEO-ul Jim Rowan a apărat obiectivele într-un interviu acordat joi publicației Automotive News Europe.
„Sunt încrezător că încă putem ajunge acolo”, a spus el. „Până când vom ajunge la jumătatea deceniului, vom avea cinci sau șase EV-uri, toate împrospătate, toate cu cele mai noi tehnologii, toate într-un moment în care ne așteptăm să asistăm la o trecere masivă la electrificare.”
Rowan a declarat că o cheie pentru creșterea volumului Volvo va fi un SUV de mici dimensiuni care urmează să fie prezentat la mijlocul anului. El a spus că vehiculul se va adresa unui segment demografic mai tânăr fără a lua din vânzările celorlalte modele ale sale.
Fără reduceri de preț pentru vehiculele electrice
El a mai spus că Volvo nu intenționează să reducă prețul vehiculelor sale, în ciuda demersurilor făcute de Tesla și Ford.
„Cererea este foarte mare pentru vehiculele noastre BEV [vehicule electrice cu baterii]”, a declarat Rowan pentru ANE.
Luna decembrie a fost cea mai puternică lună din istorie în ceea ce privește mașinile produse pentru Volvo, cu o rată de producție de aproximativ 72.000, a spus Rowan.
Întrebat de ANE, în timpul unei conferințe telefonice cu presa și analiștii, dacă planurile Volvo de optimizare a costurilor înseamnă că vor exista reduceri de personal și, în caz afirmativ, ce piețe vor fi afectate, Rowan a spus că nu sunt planificate reduceri de personal.
„Dacă vă uitați la călătoria noastră de electrificare și la ambițiile noastre de creștere și, de asemenea, la această tranziție către noile tehnologii, suntem destul de siguri că vom ține toți oamenii noștri destul de ocupați în următorii ani”, a spus el.
Acțiunile Volvo au scăzut cu peste 3% la deschiderea pieței, dar au crescut cu aproape 2% în jurul orei 13:00 CET.