Defecțiunea garniturii de etanșare a chiulasei este o cauză frecventă de distrugere a motorului. Oricine a petrecut ore întregi căutând în anunțurile de pe Craigslist pentru Subaru și 4Runner cu kilometraj ridicat știe acest lucru. O componentă la care nu ne gândim sau despre care nu vorbim niciodată se strică și, dintr-o dată, pe biroul managerului de service apare o ofertă de reparații cu patru cifre. Este exasperant, dar după ce am vizionat acest videoclip New Mind despre stresul la care sunt supuse aceste garnituri, este mult mai ușor de înțeles.

Publicitate

Videoclipul numește garniturile de etanșare a chiulasei „cea mai chinuită piesă a unui motor” și, după ce l-am vizionat, sunt convins. În timp ce alte componente sunt supuse la un stres mult mai mare în anumite moduri – capetele de pistoane trebuie să facă față unei călduri mai mari, componentele trenului de rulare au un stres mecanic mai mare – garnitura de chiulasa este supusă la orice tip de stres imaginabil, în mod constant. Trebuie să reziste la forța de strângere extrem de mare a șuruburilor de cap fără să se deformeze prea mult, dar să fie totuși suficient de ductilă pentru a etanșa eficient o suprafață aspră. Trebuie să facă față nămolului gros al uleiului rece și fluxului apos de înaltă presiune al uleiului fierbinte, chiar alături de fluxurile de lichid de răcire. Aceste două fluide nu se pot amesteca niciodată și ambele conțin componente corozive, resturi sau aditivi.

Pe lângă toate acestea, garnitura trebuie să suporte presiunile din camera de ardere. Ea trebuie să fie foarte rezistentă la căldură pentru a face față unor temperaturi de peste 1000 de grade Fahrenheit. Toate acestea trebuie să fie valabile fie că este -30 grade și motorul este rece, fie că este o zi de 100 de grade în urcare cu o remorcă. Flexibilitatea pură necesară este absurdă, motiv pentru care ne-a luat mult timp să ne dăm seama cum să facem garnituri care să dureze.

Videoclipul prezintă modul în care primii ingineri auto au încercat să rezolve aceste probleme. Vă prezintă principalele inovații care le-au îmbunătățit de-a lungul timpului și, în cele din urmă, ajunge la garnitura de etanșare a chiulasei modernă din oțel cu mai multe straturi. Este o piesă fascinantă de inginerie și, subliniază el, probabil ultima evoluție înainte ca motorul cu combustie internă să se demodeze. Dacă sunteți pasionați de detalii, merită vizionat.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.