Porsche showroom

Porsche a oferit imagini ale viitoarelor sale modele complet electrice – inclusiv un SUV electric emblematic poziționat deasupra modelului Cayenne – ca parte a obiectivului său de a livra peste 80% din vehiculele sale noi ca modele complet electrice în 2030.

Publicitate

SUV-ul va fi un „nou concept de vehicul” pentru marcă, care va oferi performanțe ridicate, funcții de conducere automatizate și linia de zbor tipică Porsche, a declarat luni, în cadrul unei conferințe de presă, CEO-ul Oliver Blume.

Noul SUV, care va utiliza platforma SSP Sport a grupului mamă Volkswagen, va consolida poziția Porsche în segmentul de lux, a adăugat Blume.

„Vedem bazinele de profit din acest segment crescând cu pași repezi, în special în China și SUA”, a adăugat Blume.

Celelalte viitoare mașini complet electrice ale Porsche vor fi:

  • SUV-ul Macan alimentat cu baterii, care va fi disponibil pentru clienți în 2024, alăturându-se primului automobil complet electric al mărcii, sedanul Taycan
  • Noul 718, care va fi oferit atât ca model complet electric, cât și ca model cu motor cu combustie internă, începând din 2025. Blume a declarat că, pe termen mediu, 718 va fi „disponibil exclusiv ca model complet electric”, dar nu a împărtășit un calendar pentru această tranziție
  • Cayenne este pregătit să primească un sistem de propulsie complet electric încă din 2025.

Porsche a raportat luni un profit și venituri record în 2022, în condițiile în care a crescut livrările de mașini și a redus costurile.

Randamentul operațional al companiei în 2022 în timpul a crescut la 18%, de la 16% în 2021. A avut un profit operațional de 6,8 miliarde de euro (7,26 miliarde de dolari). Deși este un record, rezultatul a ratat ușor așteptările.

Porsche se așteaptă ca randamentele să se mențină aproximativ în jurul nivelului record de anul trecut, datorită modelelor atractive și prețurilor ridicate, cu condiția ca situația economică deja dificilă să nu se înrăutățească prea mult.

Marja operațională a mărcii ar urma să ajungă între 17 și 19 procente în acest an, față de 18 procente anul trecut. Porsche a declarat luni că obiectivul său este de a obține în mod regulat o marjă de 20 la sută sau mai mult, fără a preciza un an anume.

Principalul contribuitor la profit al grupului VW se așteaptă ca veniturile să crească în acest an până la 42 de miliarde de euro (45,1 miliarde de dolari).

Porsche este cel mai valoros producător auto din Europa, după oferta publică inițială de succes de anul trecut.

Directorul financiar Lutz Meschke a declarat în timpul conferinței de presă că portofoliul de comenzi al Porsche este „plin până la refuz”, ceea ce îl ajută să compenseze o parte din presiunea cauzată de problemele actuale ale lanțului de aprovizionare.

Comentariile se aliniază cu cele ale altor producători auto, cum ar fi BMW, care mizează pe cererea reprimată, cumpărătorii de mașini de lux fiind mai puțin afectați de inflația record și de amenințarea recesiunii.

Porsche Mission R 1
Crossoverul emblematic al Porsche, cu numele de cod K1, ar trebui să încorporeze tehnologia văzută pe conceptul Mission R (foto).

În iulie anul trecut, Porsche a confirmat planurile de a lansa un crossover de vârf de gamă, complet electric, pe care Blume l-a descris la acea vreme ca fiind „o interpretare foarte sportivă a unui SUV”.

Crossoverul, cu numele de cod K1, va fi construit la Leipzig începând de la mijlocul deceniului, va încorpora tehnologia văzută pe conceptul Mission R prezentat în 2021 la Salonul Auto IAA de la München. Pe lângă o nouă baterie de înaltă performanță, Mission R avea și un sistem electric de 920 de volți, conceput pentru a reduce timpul de încărcare.

Porsche intenționează, de asemenea, să înființeze un nou departament Car-IT, condus de fostul șef al departamentului digital al Daimler, Sajjad Khan. Blume a declarat că sosirea lui Khan „va da un impuls” în ceea ce privește competența software a mărcii.

Mișcarea vine în urma problemelor prelungite de la unitatea de software Cariad a grupului VW, care au întârziat mai multe modele importante, inclusiv Macan-ul electric al Porsche. Blume a recunoscut întârzierea și a spus că „acum abia încheiem dezvoltarea software-ului”.

Plata dividendelor

Porsche propune un dividend de 916 milioane de euro în urma listării parțiale a companiei în septembrie, echivalentul a 1 euro pe acțiune ordinară și 1,01 euro pe acțiune preferențială.

Bloomberg și Reuters au contribuit la acest raport

Porsche key figures 2022_0

Publicitate
Articolul precedentVW își mărește obiectivul de vânzări de vehicule electrice pentru Europa
Articolul următorVW spune că necesarul de baterii din Europa este acoperit de trei gigafabrici

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here