Sant’Agata Bolognese, ITALIA – Super-rapidul Lamborghini Revuelto va accelera intrarea mărcii italiene de supercaruri în era EV, ajutat de un sistem de propulsie hibrid plug-in.
Revuelto combină cel mai puternic V-12 fabricat de Lamborghini cu trei motoare electrice pentru a-i crește puterea la 1.001 CP (1.015 CV).
Coupe-ul accelerează de la 0-100 km/h (0-62 mph) în 2,5 secunde, cu 0,3 secunde mai rapid decât Aventador-ul pe care îl înlocuiește. Are o viteză maximă de peste 350 km/h (218 mph).
CEO-ul Stephan Winkelmann a declarat că Revuelto va costa aproximativ 500.000 de euro (542.165 de dolari) și reprezintă „începutul unei noi ere pentru Lamborghini”.
Gama de produse a mărcii – coupe-ul sportiv Huracan și SUV-ul Urus – va fi hibridizată până la sfârșitul anului 2024, a declarat Winkelmann la prezentarea coupe-ului, care a avut loc miercuri aici.
Producția modelului Revuelto va crește în a doua jumătate a anului, iar primele livrări vor avea loc până la sfârșitul anului, a precizat Winkelmann.
El a refuzat să ofere obiective de volum, spunând doar că numărul de comenzi a fost foarte pozitiv, iar primii doi ani de producție au fost vânduți.
Revuelto urmează tradiția mărcii de a-și lua numele de la un taur de luptă spaniol. „Revuelto” este cuvântul spaniol pentru „indisciplinat”.Puterea electrică
Revuelto este primul model hibrid plug-in al Lamborghini. Marca a produs anterior Sian, un coupe în serie limitată derivat din Aventador, care avea un motor electric de 48 de volți alimentat de un supercapacitor.
Revuelto are un motor pe benzină V-12 aspirat natural de 6,5 litri și 813 CP. Acesta este cuplat cu un motor electric în spate și unul pe fiecare dintre roțile din față.
Motoarele electrice sunt alimentate de un pachet de baterii litiu-ion de 3,8 kilowați-oră adăpostite în tunelul central al mașinii.
Modelul hibrid are o autonomie de 10 km în modul complet electric. Motoarele electrice asigură tracțiunea pe patru roți și permit vectorizarea cuplului electric, o premieră pentru Lamborghini.
La 218 kg, motorul V-12 al Revuelto este cu 17 kg mai ușor decât V-12 al lui Aventador.
Conductele de admisie a aerului au fost reproiectate pentru a garanta un flux de aer optim în camera de combustie și au optimizat camera însăși. Rezultatul este un nivel de putere de 126 CP pe litru, cea mai mare putere din istoria motoarelor Lamborghini cu 12 cilindri, în timp ce cuplul maxim este de 725 newtoni-metri la 6750 rpm.
O nouă configurație a motorului
Ca parte a designului motorului, Lamborghini l-a rotit cu 180 de grade față de Aventador.
O nouă cutie de viteze cu dublu ambreiaj și opt trepte este poziționată transversal în spatele motorului montat longitudinal în partea din mijloc-spate. Aceasta va echipa toate viitoarele mașini sport Lamborghini.
Lamborghini a mai vândut doar alte două mașini V-12 cu o cutie de viteze transversală spate. Una dintre ele a fost Miura, lansată în 1966 și care avea, de asemenea, o dispunere transversală a motorului în partea mediană spate. Celălalt a fost Essenza SCV12, un hypercar axat pe circuit.
Revuelto are o greutate uscată de 1.772 kg, cu 222 kg mai mult decât Aventador Ultimae. Raportul greutate-putere este de 1,77 kg/CV. Fibra de carbon a fost folosită pe scară largă pentru a-i menține greutatea scăzută, în ciuda adăugării bateriei de înaltă tensiune.
Distribuția greutății modelului Revuelto este de 44% în față și 56% în spate.
Designul său a fost inspirat de elemente aerospațiale, cu suprafețe sculptate cuprinse de două linii care pornesc din față și cuprind cabina și motorul, coborând în jos până la evacuările de formă hexagonală. „Am dat adrenalinei o formă”, a declarat șeful de design al mărcii, Mitja Borkert.
Designul exterior reflectă indicii stilistice din trecutul Lamborghini, inclusiv prototipul Countach din 1971, cu uși în foarfecă care se deschid vertical, lama plutitoare de pe aripa spate a lui Diablo și partea frontală înclinată și musculoasă a lui Murcielago.
Luminile în formă de Y ale lui Revuelto din față și din spate stabilesc un indiciu de design care este urmat și de elementele de interior, cum ar fi consola centrală și partea superioară a planșei de bord.
Sistemul de infotainment include un cockpit digital de 12,3 inci, plus un ecran de 9,1 inci pe partea pasagerului.
Patru rotoare pe spițele roților de conducere sunt folosite pentru selectarea atât a modurilor de conducere, cât și a sistemului de ridicare a mașinii și a înclinării aripii spate.
Lamborghini va lansa prima sa mașină complet electrică în 2028, urmând ca în 2029 să fie lansată o a doua mașină. Unul dintre ele va fi un model complet nou, în timp ce celălalt va fi succesorul lui Urus.