JLR și Tata Motors vor fi clienții de bază ai instalației, care va vinde, de asemenea, celule de baterii pe o piață mai largă, a declarat directorul financiar al Tata Motors, P.B. Balaji.
„Suntem bine acoperiți în ceea ce privește planurile de producție pentru baterii, dar vom avea nevoie de o anumită capacitate de celule care să vină în Europa”, a declarat Balaji la India Auto Expo, care are loc în această săptămână la periferia New Delhi.
Tata finalizează planurile și va anunța detaliile în curând, a spus el, refuzând să dezvăluie locația instalației și un calendar. Vor fi „multe investiții”, a spus Balaji, fără a da detalii.
Instalația „cu un volum mare de proprietate intelectuală” va produce două chimii de celule – fosfat de litiu și fier pentru vehiculele electrice ale Tata Motors și nichel mangan și cobalt pentru producătorul auto indian, precum și pentru JLR, a declarat Balaji.
Planul ar trebui să ajute compania să controleze mai bine părțile critice ale lanțului de aprovizionare, care s-a confruntat cu întreruperi la nivel global în timpul pandemiei COVID.
Tata și Jaguar Land Rover beneficiază de faptul că fac parte dintr-un ecosistem mai mare, a spus Balaji.
JLR a declarat anterior că Jaguar, cea mai mică dintre cele două mărci ale sale, va fi complet electrică până în 2025, în timp ce Land Rover va avea primul său model complet electric în 2024.
Industria auto din Marea Britanie a întâmpinat dificultăți în urma Brexitului și în trecerea la vehiculele electrice. Țara nu a reușit să atragă prea multe investiții în instalații de celule de mari dimensiuni, în afară de una deținută de Envision Group din China.
Britishvolt, companie britanică de pornire în domeniul bateriilor, a declarat că se află în discuții cu un consorțiu de investitori în vederea vânzării unei participații majoritare în cadrul companiei.