Date auto pentru industrie

BRUXELLES – Comisia Europeană lucrează la elaborarea unor norme care să asigure accesul echitabil al companiilor și al industriei la date valoroase privind autovehiculele, dar nu știe când vor fi gata, a declarat luni un purtător de cuvânt, în timp ce grupurile industriale se tem de concurența neloială din partea companiilor de tehnologie din SUA și China.

Publicitate

Potențialul uriaș al pieței automobilelor conectate, despre care firma de consultanță Fortune Business Insights spune că ar putea crește până la 400 de miliarde de euro (435 de miliarde de dolari) până în 2030, a declanșat o luptă între producătorii de automobile și utilizatorii industriali privind accesul la datele vehiculelor.

Constructorii de automobile se uită la produsele software bazate pe date și la serviciile de abonament care acoperă totul, de la obiceiurile de conducere la consumul de combustibil și uzura pneurilor, ca la următoarea sursă de bani.

Cu toate acestea, dreptul de proprietate asupra datelor nu este definit în mod clar în legislația UE, ceea ce a dus la disputa actuală dintre producătorii de automobile și cei care doresc să le acceseze.

„Comisia lucrează la pregătirea unei propuneri specifice sectorului privind datele din vehicule. Aceasta va urmări să completeze propunerea de lege privind datele, publicată în februarie 2022”, a declarat un purtător de cuvânt al executivului UE pentru Reuters într-un e-mail.

„În acest stadiu, nu putem prejudeca conținutul evaluării finale a impactului și calendarul ulterior de adoptare.”

Săptămâna trecută, grupurile de servicii auto au exercitat presiuni asupra Comisiei pentru a veni cu o propunere legislativă, în condițiile în care companiile americane de tehnologie, precum Google, au încheiat acorduri cu General Motors și Mercedes Benz.

Distribuitorii și producătorii de automobile din UE solicită schimbări

ACEA, grupul de lobby al constructorilor auto europeni, a declarat luna trecută într-un document de poziție că este „îngrijorat de faptul că unele dintre dispozițiile propunerii (din februarie 2022) merg prea departe, impunând cerințe care sunt pur și simplu imposibil de aplicat”.

Acesta a recunoscut dreptul consumatorilor de a deține și de a împărtăși datele despre vehiculele lor, dar a spus că cerințele din propunerea privind Legea privind datele „vor crea incertitudine juridică cu privire la modul în care vor fi tratate și împărtășite ulterior datele sensibile din punct de vedere comercial, odată ce vor fi dezvăluite”.

„Acest lucru va avea probabil un efect descurajator asupra cantității și calității datelor pe care întreprinderile le colectează și le prelucrează”, a adăugat ACEA.

Grupul european al dealerilor și furnizorilor de servicii CECRA a declarat luna trecută că legea privind datele, în forma sa actuală, „nu este suficientă pentru a crea o concurență eficientă în domeniul serviciilor de mobilitate și al serviciilor auto bazate pe date”.

Propunerea oferă utilizatorilor de vehicule dreptul de a pretinde accesul la astfel de date și de a le împărtăși cu părți terțe, cum ar fi atelierele de reparații, a remarcat CECRA într-un document de poziție, dar a adăugat că producătorii de automobile au acces la funcțiile și resursele vehiculului, ceea ce nu au furnizorii de servicii independenți.

„Acest lucru îi împiedică pe furnizorii independenți de servicii să dezvolte și să ofere servicii atractive și accesibile utilizatorilor finali în condiții de egalitate”, a afirmat grupul.

Publicitate
Articolul precedentTesla introduce al treilea schimb la uzina din Europa
Articolul următorNoul crossover emblematic al Renault se va numi Rafale

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here