BERLIN – Grupul Volkswagen a avertizat că lipsa continuă de cipuri înseamnă că anul 2023 va rămâne volatil și dificil, dar se așteaptă ca aprovizionarea să se îmbunătățească, în condițiile în care a raportat o scădere de 6,8% a vânzărilor mărcii, la 4,56 milioane de unități în 2022.
Carnetul de comenzi în Europa, unde războiul din Ucraina a provocat probleme extinse în lanțul de aprovizionare, a crescut cu 18% față de aceeași perioadă, la 640.000 de vehicule, iar producătorul auto lucrează pentru a livra mai repede în acest an, a precizat VW într-o declarație.
„Lucrăm intens pentru a reduce și mai mult timpii de livrare pentru clienți și pentru a elimina cât mai repede posibil portofoliul mare de comenzi”, a declarat directorul de vânzări Imelda Labbe.
Vânzările de vehicule full-electric au crescut cu 24% în acest an, la aproximativ 330.000 de unități, a precizat VW.
Vânzările în China, unde producătorul auto este mult în urma producătorilor interni de vehicule electrice, au crescut de peste două ori, ajungând la 143.100.
SUV-urile sunt segmentul de piață cu cea mai rapidă creștere, a spus VW, în creștere cu 4 procente și reprezentând 80 la sută din toate vânzările din SUA.