WOLFSBURG – Necesarul de baterii al Grupului Volkswagen este acoperit până în 2028 de cele trei fabrici confirmate din Europa, a declarat Thomas Schmall, directorul general al diviziei de componente VW.
Constructorul auto vizează în continuare o capacitate de producție de 240 de gigawați-oră de celule de baterii în Europa, dar ar putea realiza acest lucru cu mai puține fabrici decât cele șase planificate inițial, a spus Schmall.
„Rămânem la 240 de gigawați oră. Dacă avem nevoie de cinci sau șase fabrici depinde de strategia de stimulare a țărilor… acest lucru nu este încă decis”, a spus el.
Executivul a precizat că se așteaptă la o cerere pentru o capacitate cuprinsă între 60 și 100 GWh în America de Nord, dar nu a oferit detalii despre cât de mult din această capacitate va fi asigurată de uzinele deținute de VW.
A fost o neînțelegere faptul că anunțurile privind noile fabrici din America de Nord înseamnă că producătorul auto va face mai puțin în Europa, a spus Schmall, adăugând că VW așteaptă pur și simplu să vadă ce are de oferit Europa ca răspuns la legea americană de reducere a inflației (IRA).
Fabricile de baterii ale VW se află în Salzgitter, Germania, fabrica Northvolt din Suedia și o fabrică planificată în Valencia, Spania. Uzina din Valencia ar trebui să înceapă producția în 2026.
VW nu trebuie să înceapă construcția unei noi uzine în Europa până în 2025, a declarat Schmall.
El a spus că o decizie privind următoarea locație ar putea fi luată mai repede dacă în Europa se va materializa un vânt de coadă similar cu cel al IRA.
VW standardizează structura fabricilor și a bateriilor sale, dar chimia bateriei va fi diferită pentru diferite modele, a spus Schmall.
Bateriile pentru modelele entry-level vor folosi fosfat de fier, în timp ce modelele de nivel mediu vor avea un conținut ridicat de mangan, iar modelele de top un conținut crescut de siliciu.
Cu unitatea sa de baterii PowerCo, VW își propune să devină un jucător important, dar nu singurul jucător în domeniul bateriilor, a spus Schmall, subliniind că 95% din piața bateriilor este dominată de jucătorii asiatici.