BMW și-a învins rivalii germani premium cu o marjă mare atunci când vine vorba de vânzările de vehicule full-electric în 2022, completând măturarea Mercedes-Benz și Audi, după ce anul trecut le-a devansat pe amândouă pentru a deveni cea mai bine vândută marcă premium din lume.
Ajutat de modele precum i4 și sedanul emblematic i7 EV recent adăugat, BMW a crescut vânzările de vehicule electrice cu baterii cu 148%, până la 172.011 anul trecut.
Totuși, cel mai bine vândut model al mărcii a fost iX3 full-electric, cu un volum de 55.136 de unități.
Audi, între timp, a devansat Mercedes cu mai puțin de 400 de vânzări globale pentru locul al doilea.
Livrările de vehicule electrice ale Audi au crescut cu 44% anul trecut, în timp ce Mercedes a mai mult decât dublat vânzările de modele full-electric (vezi tabelul de mai jos).
Cursa pentru masini electrice
BMW a fost câștigătorul clar al vânzărilor de vehicule electrice în rândul constructorilor auto premium europeni
Brand | Vânzările pe 2022 |
---|---|
BMW | 172,011 |
Audi | 118,196 |
Mercedes | 117,800 |
Volvo | 66,749 |
Polestar | 51,500 |
Mini | 43,744 |
Într-o declarație, șefa de vânzări Audi, Hildegard Wortmann, a declarat că producătorul auto a înregistrat o cerere mare pentru Q4 E-tron și E-tron GT quattro. Audi a primit deja multe precomenzi pentru noul Q8 E-tron, care înlocuiește E-tron, înainte de lansarea sa pe piață în primăvară, a spus ea.
Începând cu 2026, Audi va introduce pe piața globală doar mașini complet electrice.
Volvo a ocupat locul patru în topul mărcilor europene, cu aproape 67.000 de vânzări ale modelelor sale C40 și XC40 EV.
Marca soră a Volvo, Polestar, a crescut vânzările cu 80%, până la 51.500, pe baza estimărilor preliminare.
Mini, marca soră a BMW, a vândut aproape 44.000 de EV-uri în 2022, un declin de 1,3% față de 2021. Mini Cooper SE a reprezentat toate vânzările full-electrice ale mărcii.
În timp ce toate mărcile europene și-au crescut semnificativ volumele de EV-uri, ele continuă să concureze pentru locul doi din nou Tesla.
Bazându-se doar pe vânzările sale pe 11 luni în Europa, volumul Tesla a fost de 176.302, potrivit cifrelor furnizate de compania de cercetare a pieței Dataforce.