Uniunea Europeană și-a exprimat clar intențiile cu privire la motoarele cu combustie. Începând cu 2035, vehiculele cu motoare cu combustie internă nu vor mai fi produse sau comercializate, în favoarea vehiculelor electrice sau pe bază de hidrogen.
De când a fost anunțată, această decizie a stârnit unele controverse. Mai întâi, mai multe țări au format un front pentru a apăra utilizarea combustibililor sintetici. Cu toate acestea, cele mai recente studii arată că prețul pe litru al combustibililor electronici va fi foarte mare.
În orice caz, ce se va întâmpla cu mașinile vechi care sunt încă în circulație? Pe rețelele de socializare s-a răspândit ideea că Uniunea Europeană ar putea, în cele din urmă, să interzică repararea lor, ceea ce i-ar forța pe șoferi să cumpere mașini mai sustenabile înainte ca acestea să fie singurele aflate la vânzare.
Comisia Europeană pregătește un nou regulament care se ocupă de gestionarea vehiculelor scoase din uz. Noul text are ca scop definirea conceptului de vehicul rezidual.
Reparația vehiculelor residuale
Vehiculele residuale se referă la cele care suferă defecțiuni legate de piese precum motorul, transmisia, frânele, volanul și șasiul și care au o vechime de aproximativ 15 ani. Multe persoane au spus că Uniunea Europeană dorește să interzică repararea acestor vehicule.
Cu toate acestea, Comisia Europeană a negat acest raport pe pagina sa de socializare X. În postare se explică faptul că unul dintre obiectivele noului regulament este de a facilita repararea vehiculelor vechi într-un mod mai durabil și mai responsabil.
Cu toate acestea, se explică, de asemenea, că vor exista anumite tipuri de motoare care nu vor putea fi reparate. Pe de altă parte, în cazul în care proprietarul unui automobil clasificat ca vehicul rezidual dorește să îl vândă, mașina ar putea fi considerată ca fiind la sfârșitul duratei sale de viață utilă. Ca atare, ar trebui să fie dusă la un depozit de vechituri.
Când o mașină nu poate fi reparată
Textul Comisiei, care trebuie încă să fie aprobat, explică cazurile în care un vehicul este considerat ca fiind un autovehicul scos din uz. Un vehicul va fi considerat ireparabil atunci când oricare dintre componentele sale nu poate fi reparat sau înlocuit. De asemenea, dacă elementele sale structurale prezintă defecte tehnice ireversibile, mașina va fi considerată ireparabilă.
Descrise în anexele textului, aceste măsuri sunt menite să prevină abuzurile de pe piața second-hand prin limitarea încercărilor de vânzare a automobilelor scoase din uz. Multe dintre aceste vânzări contribuie la creșterea numărului de accidente rutiere și a nivelului de poluare prin menținerea în circulație a unor vehicule excesiv de vechi și prost reparate.