Cum să pornești de la zero și să devii un pilot profesionist de Formula 1?

Cum-sa-incepi-si-sa-devii-un-pilot-profesionist-de-formula1

Care este traseul unui pilot de Formula 1? V-ați gândit vreodată cum pot fi cursele de piloți de F1 la televizor? Și dacă vreți să fiți pilot?

Când spunem Formula 1, ne gândim la super-mașini, la circuite provocatoare, la adrenalină și la un eveniment competitiv incredibil. Anii noștri de liceu au fost încununați de rivalitatea de neuitat dintre doi super-piloți, Mika Hakkinen și Michael Schumacher. Am făcut o cercetare în memoria lor și am încercat să găsesc un răspuns la întrebarea cum să devii un pilot de Formula 1.

Publicitate

În linii mari, pentru a intra în Formula 1, piloții trebuie să treacă de la karting la monoposturi mici, cum ar fi f3 și f2, să aibă peste 18 ani, să dețină un permis de conducere și, în cele din urmă, să găsească un loc într-o echipă de Formula 1.

Cât de simplu, nu-i așa? Contrar credinței populare, afacerile nu funcționează în acest mod. Formula 1 a fost considerată de mulți ani vârful tuturor sporturilor cu motor, prin urmare, majoritatea piloților de curse visează să concureze în această serie de elită, cu toate acestea, doar 20 de locuri sunt disponibile în cadrul acestei linii de curse și sunt ocupate de cei mai buni dintre cei mai buni. Nu este ușor să depășești drumul din această cauză și nu trebuie uitat că formula 1 este un sport extrem de brutal.

Este imperios necesar să existe câteva caracteristici indispensabile la persoanele care vor parcurge acest drum.

1. abilitate

Bineînțeles, cel mai important și primul lucru de care veți avea nevoie este talentul. Aceste 20 de locuri de curse din Formula 1 sunt rezervate celor mai buni din lume, nu veți vedea acolo niciun pilot care să nu fie bun în ceea ce face (pot exista unii șoferi îndoielnici în acest domeniu, ca în orice altceva) dar adevărul este că, pentru a ajunge atât de departe, talentul dumneavoastră trebuie să fie legendar. Prin urmare, va avea un impact semnificativ asupra carierei dvs. dacă participați la sporturi cu motor mici, cum ar fi kartingul, la vârsta de 8-14 ani, vă îmbunătățiți abilitățile de curse și concurați în acest grup timp de aproximativ 10 ani. adică va arăta ce piloți sunt mai buni și au mult potențial.

2. Bani

Din păcate, talentul nu este întotdeauna suficient. Ceea ce ne aduce la probabil cel mai important factor de luat în considerare. Automobilismul sportiv este un sport scump. atâta timp cât vom merge pe acest drum până când vom ajunge la formula 1, cifrele pe care le vom cheltui vor fi incredibil de mari. Pot spune, în linii mari, că motorsportul este o afacere și dacă vrei să conduci o mașină, trebuie să o deții și trebuie să ai bani pentru probleme mecanice și alte lucruri. Din acest motiv, mulți piloți nu pot ajunge la nivelul Formulei 1, chiar dacă sunt extrem de talentați. S-ar putea să vă gândiți imediat de ce nu găsim sponsori, dar mulți piloți nu sunt plătiți de o echipă pentru a-și continua viața de pilot, darămite pentru a găsi sponsori. Ajungând la aproximativ câți bani vom cheltui (cifrele pe care le-am găsit pot fi depășite, vă avertizez dinainte), este vorba de aproximativ 50.000-100.000 de dolari pentru cursele de karting, 200.000-400.000 de dolari pentru cursele de formula bmw, 300.000-500.000 de dolari pentru cursele de gp3 și 500.000-1.000.000 de dolari pentru cursele de gp2.

karting

3. Eligibilitate

Prin fitness, mă refer la faptul că trebuie să fii complet sănătos la minte și la corp. pentru că piloții de Formula 1 din ziua de azi sunt cei mai buni atleți, cei mai mulți dintre ei sunt foarte în formă și, pentru a se menține în formă, îi putem vedea participând la diverse competiții atletice și sporturi între sezoanele de curse. Acest lucru se datorează faptului că o mașină standard de Formula 1 este supusă unei forțe de 5g atunci când intră într-un viraj. Astfel că trebuie să fie atât puternici, cât și rezistenți pentru a duce la bun sfârșit întreaga cursă. Mai ales în cursele foarte fierbinți, deoarece interiorul habitaclului se supraîncălzește, acestea pierd aproximativ 3 kg de lichid într-o cursă. În plus, deși vehiculele de Formula 1 au servodirecție, sunt necesare brațe puternice pentru a controla vehiculul în cursele lungi, pentru a îmbunătăți coordonarea mână-ochi, concentrarea și timpul de reacție, piloții adaugă adesea diferite exerciții la exercițiile lor. Pe scurt, pentru a fi un pilot de Formula 1, trebuie să ai o mentalitate clară, rece, competitivă și 750 – 800 de cai putere și rezistență ca o mașină de Formula 1 (apropo, munca la cal a fost o glumă).

Ritualul de antrenament al pilotului de F1 Daniel Ricciardo


4. Timp si sacrificii

Să fii pilot de curse necesită mult timp și multe sacrificii, chiar dacă nu ești la nivelul Formulei 1. În primul rând, vei renunța la weekend-urile tale pentru a concura. În plus, unele serii de curse vă vor cere să călătoriți. După curse, cel mai probabil vei analiza datele acestora pentru a vedea unde ai greșit și ce poți îmbunătăți. Veți urmări chiar și alți concurenți. În același timp, așa cum am explicat mai sus, veți merge la sală sau la antrenamente pentru a vă menține condiția fizică. De asemenea, vă veți pregăti pentru următoarea cursă; poate că puteți face câteva curse de simulare. Trebuie să participați la întâlnirile sponsorilor sau ale echipei dvs. În mijlocul tuturor acestor lucruri, va trebui să vă sacrificați timpul petrecut cu prietenii și familia.

După ce ai învățat atât de multe, să ne uităm la celelalte părți ale jobului, în primul rând, trebuie să ai o super licență. Deci, ce este o superlicență: cunoscută și sub numele de superlicență fia, este o licență care îi permite titularului să concureze în campionatul mondial de Formula 1.

Iată care sunt cerințele de bază pentru a obține super-licența

– peste 18 ani
– deținător al unei licențe de competiție internațională clasa a
– permis de conducere valabil în țara dumneavoastră
– să treacă un test teoretic fia privind regulamentele sportive ale Formulei 1
– să completeze 80% din două sezoane în campionatele de calificare pentru monoposturi – 40 supers
acumulate pe parcursul a 3 sezoane în orice campionat de calificare Trebuie să aveți un punctaj de licență.

Serii de curse care se califică pentru puncte de superlicență

fia formula 2

indycar

fia formula 3

fia formula e

european formula 3

fia world endurance championship – lmp1

formula regional european championship

super formula championship

fia world endurance championship – lmp2

deutsche tourenwagen masters

super gt

f3 asian championship

f3 american championship

signature prototypes

world touring car cup

super cars championship

nascar mug series

indy lights

formula renault europcup

w series

euroformula open

super formula lights

formula 4 championships

asia le mans series prototypes

european le mans series prototypes

fia world endurance series – lmge pro

fia world endurance series – lmgte amateur

f3 asian championship winter series

national formula 3 series

formula mazda

nascar xfinity series

toyota racing series

international gt3 series

fia karting world championship – seniors

fia karting continental championship – seniors

fia karting world championship juniors

fia karting continental championship juniors

Vei impresiona la cursele de aici, astfel încât sponsorii și echipele vor începe să aibă grijă de tine.

Vorbind de echipe, multe echipe au și academii de piloți. Aceste academii caută noi piloți tineri și îi pregătesc pentru a intra în echipele de Formula 1 și îi ajută să treacă anumite etape, un fel de formare a viitorilor lor piloți. Desigur, pentru a intra aici, trebuie să fi făcut majoritatea lucrurilor pe care le-am menționat mai sus. Așadar, să ai un loc în echipa de formula 1 este ceea ce visează mulți piloți. Atingerea vârfului sporturilor cu motor nu este o sarcină ușoară și, cu siguranță, nu este nici ieftină. Veți avea nevoie de concentrare și dedicare extreme și de talent pe măsură.

Mult noroc în avans…

 

 

Articol preluat: expatguideturkey

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.